Har fått ett fastpris på 1700kr/m2 för spackling+tätskikt+plattsättning klinker 30x60 (spackel + tätskikt + fix ingår). (Gbg-området).

Någon som har offerter att jämföra med?

KJD KJD skrev:
Har fått ett fastpris på 1700kr/m2 för spackling+tätskikt+plattsättning klinker 30x60 (spackel + tätskikt + fix ingår). (Gbg-området).

Någon som har offerter att jämföra med?
Låter lite som ett advokatarvode för mig ..

A
Hur mycket ska det spacklas?
Vad kostar plattan m2?
Hur stora ytor är det samt är det nischer, kakling fönstersmygar mm..

K
KJD KJD skrev:
Låter lite som ett advokatarvode för mig ..
Är det ett totalpris? Arbete, bil, material - allt?

Om man omsätter det till ett badrum om 3x2m med 2,5m takhöjd så blir det (10x2,5 + 6) x 1700kr = 52 700kr. Låter relativt billigt om ett totalpris. Bra mycket bättre pris än vi lyckats få offererat.

K Kardan79 skrev:
Är det ett totalpris? Arbete, bil, material - allt?

Om man omsätter det till ett badrum om 3x2m med 2,5m takhöjd så blir det (10x2,5 + 6) x 1700kr = 52 700kr. Låter relativt billigt om ett totalpris. Bra mycket bättre pris än vi lyckats få offererat.
Ja, allt faktiskt. Vi har ett lite större badrum så vi hamnade på 80 tkr, och har vi ändå gjort relativt mkt själva.

Bara gjorde överslag på att det är frågan om ofta unga plattsättare som gör det egentliga jobbet. Jag har inhyrda konsulter med civ ing examen, kanske 10+ års erfarenhet inom telekom, AI/självkörande fordon osv som inte är i närheten av dessa timarvoden.

Då säger alla som vart hos oss att dom kan komma med kort varsel, och att det lite jobb nu.

Vill inte bråka, men bara tycker jag se en skevhet här ..

K
KJD KJD skrev:
Ja, allt faktiskt. Vi har ett lite större badrum så vi hamnade på 80 tkr, och har vi ändå gjort relativt mkt själva.

Bara gjorde överslag på att det är frågan om ofta unga plattsättare som gör det egentliga jobbet. Jag har inhyrda konsulter med civ ing examen, kanske 10+ års erfarenhet inom telekom, AI/självkörande fordon osv som inte är i närheten av dessa timarvoden.

Då säger alla som vart hos oss att dom kan komma med kort varsel, och att det lite jobb nu.

Vill inte bråka, men bara tycker jag se en skevhet här ..
Vilket timarvode räknade du fram då?
1700kr var ju inkl. material, bil, mm.

K Kardan79 skrev:
Vilket timarvode räknade du fram då?
1700kr var ju inkl. material, bil, mm.
fel av mig, jag stod och följde ungdomsmatch i fotboll, blandade ihop kvm-pris med timarvode. Vet ju inte hur många timmar det blir, men har löst pratas om 2v. Kanske under 1000kr då, (750-1000kr) tycker nog ändå det ligger högt jämfört med vad vi har för tex elektriker (600), VVS (550).

Jag kanske svamlar, tycker nog totalpriset var lite saftigt helt enkelt, och ville jämföra. Vi får se vad andra fått här.

BirgitS
Man brukar inte räkna på kvm-pris eftersom tiden det tar för ett 3 kvm stort badrum är i stort sett samma som för 8 kvm.
Små badrum tar längre tid per kvm därför att det är trångt och bökigt, måste gå iväg för att kapa, en större andel av plattorna behöver kapas etc.

KJD KJD skrev:
Vet ju inte hur många timmar det blir, men har löst pratas om 2v. Kanske under 1000kr då, (750-1000kr) tycker nog ändå det ligger högt jämfört med vad vi har för tex elektriker (600), VVS (550).
Elektriker och VVS låter ovanligt billigt om det är pris inkl. moms.

• Gilla
Messier1994 och 1 till
  • Laddar…
KJD KJD skrev:
Kanske under 1000kr då, (750-1000kr) tycker nog ändå det ligger högt jämfört med vad vi har för tex elektriker (600), VVS (550).
För ca tio år sedan när vi tog in elektriker och VVSare så betalade vi ungefär 600-750 kr/h och då ganska vettiga materialpåslag. Idag bör timpriset vara ca 900-1000 kr/h samt vettiga materialpåslag (typ 10-25% påslag på faktiska inköpspriset).

H
BirgitS BirgitS skrev:
Man brukar inte räkna på kvm-pris eftersom tiden det tar för ett 3 kvm stort badrum är i stort sett samma som för 8 kvm.
Små badrum tar längre tid per kvm därför att det är trångt och bökigt, måste gå iväg för att kapa, en större andel av plattorna behöver kapas etc.

Elektriker och VVS låter ovanligt billigt om det är pris inkl. moms.
Samt att man kan inte göra allt jobb samtidigt då man har torktider osv så man får köra lite fram och tillbaka.

Vi har offert för tätskikt och ytskikt på 44000kr.
Badrummet är ca 6.7m2 och plattorna är granitkeramik 60x60. Två brunnar och ett fönster.
Detta är i Jönköping

• Gilla
KJD
  • Laddar…
Med moms, Göteborgsområdet.

Ok, lyssnar på fler offerade priser.
H hansdj skrev:
Vi har offert för tätskikt och ytskikt på 44000kr.
Badrummet är ca 6.7m2 och plattorna är granitkeramik 60x60. Två brunnar och ett fönster.
Detta är i Jönköping
tack, vi har 15m2 så då är det hyggligt nära jämförelse ändå. Vi har granitkeramik 60x60 också.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.