Rören kommer ut med 160mm c/c ur väggen i nya duschen, vad har jag för alternativ om verkligen ALLA takduschlösningar jag gillar har 150mm?
Hur ser en montering med excenterkopplingar ut, blir det klappfult med massa gängad metallskrot innanför termostaten eller finns det ok lösningar? Hittade den här hos Hansgrohe där man dolt excentrarna med kromade "plastlock".
Är det normala att montera mot en väggplatta om man inte har excentrar eller inte har någon form av väggdosa?
Hur ser en montering med excenterkopplingar ut, blir det klappfult med massa gängad metallskrot innanför termostaten eller finns det ok lösningar? Hittade den här hos Hansgrohe där man dolt excentrarna med kromade "plastlock".
Är det normala att montera mot en väggplatta om man inte har excentrar eller inte har någon form av väggdosa?
Den du länkade finns med 160ccstiga skrev:
Rören kommer ut med 160mm c/c ur väggen i nya duschen, vad har jag för alternativ om verkligen ALLA takduschlösningar jag gillar har 150mm?
Hur ser en montering med excenterkopplingar ut, blir det klappfult med massa gängad metallskrot innanför termostaten eller finns det ok lösningar? Hittade den här hos Hansgrohe där man dolt excentrarna med kromade "plastlock".
Är det normala att montera mot en väggplatta om man inte har excentrar eller inte har någon form av väggdosa?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 141 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 141 inlägg
Medlem
· Blekinge
· 12 233 inlägg
Jag har ett par nya blandare 160 mm liggandes. En var Mora.
Självbyggare
· Stockholm
· 10 268 inlägg
Har för mig att 160 är svensk standard men kontinenten har 150.
Jag har adapters på alla och det stör inte.
Jag har adapters på alla och det stör inte.
Klicka här för att svara

