Jag har några tavelbelysningar som går på 12 v. Dessa har trista trafos som hänger i vägguttaget. Tänker att det vore trevligare att ha dessa inbyggda i ett lamp/vägguttag som finns i närheten.
Dessutom skulle jag vilja styra den med de fibaro-lösning jag har i övriga rummet.
(jag har ju detta nu redan, men vill göra en bättre/snyggare lösning) Vägg med konstverk, karta över Paris, blommigt tapet, inredning, olika ramar, ljuskällor, sken från neonljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Eluttag med överbelastad grenkontakt, sladdar, tapet; potentiell brandrisk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

fhedvall fhedvall skrev:
Jag har några tavelbelysningar som går på 12 v. Dessa har trista trafos som hänger i vägguttaget. Tänker att det vore trevligare att ha dessa inbyggda i ett lamp/vägguttag som finns i närheten.
Dessutom skulle jag vilja styra den med de fibaro-lösning jag har i övriga rummet.
(jag har ju detta nu redan, men vill göra en bättre/snyggare lösning)[bild][bild]
Jag skulle nog ha satt en dostrafo i väggen och ett doslock, sedan smitit ner med en transparent kabel och splittat bakom tavlan i mitten...

P PurreP skrev:
Jag skulle nog ha satt en dostrafo i väggen och ett doslock, sedan smitit ner med en transparent kabel och splittat bakom tavlan i mitten...
Det är en bra idé. Var hittar man dostrafo som går att styra via z-wave/fibaro?

köpte en trafo 230V -> 12V, samt en Fibaro Smart Module
Elektriskt kopplingsschema för en smart modul, FGS-214, med terminaler för strömförsörjning och brytare.
Men hur ansluter jag denna till trafon? Är det trafo först, och sedan 12V till smart-modulen, eller tvärtom?
och vad är ingång resp. utgång?

FGS-214 har ett potentialfritt relä som sluter mellan IN och Q.
Den får bryta matningen till belysningen.

Notera att FGS-214 ska enl. spec ha 24-30 V vid likspänningsmatning.

• Gilla
fhedvall
  • Laddar…
POC, verkar ju fungera.

• Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.