Hannuse Hannuse skrev:
Självklart, och med tre blir det ännu mer pengar.
Men jag ser framför mig en teknisk lösning med bilbatterier, sladdar, solpaneler från Temu och en gammal mobiltelefon.
Och sedan har man lagt otroligt mycket tid på någonting som fungerar....sisådär.
Men, jag gillar ju själv tekniska utmaningar, så jag säger ingenting om det är det man vill ha, och finner tillfredställelse i det.
Vill bara putta in att man kan överväga att "köpa sig fri" ibland.
Men du missar ju allt det roliga på vägen...

• Haha
Hannuse
  • Laddar…
Hannuse Hannuse skrev:
Om vi antar att du har kameror utöver routern på 15W, och kommer upp i 24W, då är det 2A i ett 12V-system (lite grovt förenklat).
Med 2A i strömförbrukning konstant, då tömmer du ett vanligt fritidsbatteri totalt (säg ca 80Ah) på mindre än två dygn.
Så du behöver en lösning som laddar batteriet/batterierna kontinuerligt.
Solceller är väl det enda rimliga tänker jag.
Teknikst sett ett roligt projekt, men det kommer att kosta en hyfsad slant om du ska få till en funktionell lösning.
Tack
Det var ungefär detta jag ville få fram, får bli solceller, det var tänkt ifrån början men lite längre fram.

E etompau skrev:
10-15 W lär tömma och djupurladda ditt batteriet på kort tid. För exakt tid behöver du veta strömmen, sedan dividera den med batteriets Ah.
Fel.

Försök igen.

Nu råkar det väl vara just 12V de allra flesta routers och övervakningskameror behöver, men du tänkte 12V DC till 220V AC till 12V DC för skojs skull? Du kan skippa att bränna ~20% på förluster redan där.

Köp en kamera med 4G, inbyggt batteri, samt solceller.

• Gilla
Stickan59
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.