När jag rev köket så insåg jag att det i bakkanten på diskbänke var ca 10mm uppvikt som då satt bakom kakelplattorna. Gjorde det inte lätt att ta ner diskbänken direkt!

Var detta vanligt förr, tror inte jag sett det på nya bänkar. Tror ni att det går att bocka ner den kanten och få det hyfsat, jag tänkte nämligen montera bänken dikt mot befintligt kakel?
 
-MH- skrev:
När jag rev köket så insåg jag att det i bakkanten på diskbänke var ca 10mm uppvikt som då satt bakom kakelplattorna. Gjorde det inte lätt att ta ner diskbänken direkt!

Var detta vanligt förr, tror inte jag sett det på nya bänkar. Tror ni att det går att bocka ner den kanten och få det hyfsat, jag tänkte nämligen montera bänken dikt mot befintligt kakel?
Uppviket gjordes förr för att det skulle bli tätt.
Man hade inte silikon och liknande mirakelmedel att täta med.

Du borde utan problem kunna klippa bort flänsen, och sedan täta med silikon mot kaklet.
 
Okej, vad för apparat behöver jag för detta? Nibblingsmaskin? Plåtsax av bra kvalitet?
 
Eller sticksåg med metallblad? Skall kapa alldeles mot träramen på undersidan tänkte jag, så vet inte om man kommer åt med sax/nibbler?
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.