M Myckling skrev:
109 😎
Ja, alla vet nog vem tråden handlar om😄

• Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Är detta verkligen ett problem på riktigt? Att citera är att undvika ett missförstånd så det är ju bara att köra på.
Problem är nog ett starkt ord men... Ett irritationsmoment?

• Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
Saknar bara de 109 sätten då... :-)

Vilket jag iofs ser som onödigt. Jag citerar oftast de inlägg jag svarar på. Märkligt att detta skulle vara oönskat, skulle det vara så får man bara ändra policy. Ibland kan det vara just så enkelt...

Alla ser ju själva vad som funkar och inte, kör på med vad som funkar och skit i gamla regler från förr.

Det lär vara ytterligt ovanligt att man får påpekanden att man citerat i onödan,, möjligen en relevant regel för forum där du väntar svar närmaste halvåret...

G gaidin skrev:
Problem är nog ett starkt ord men... Ett irritationsmoment?
Jag tror att rätt angreppsvinkel på detta är att bara konstatera att det är nödvändigt att citera hela tiden i mer aktiva trådar för att inte missförstånd ska uppstå, och sedan är det inte mer med det. Du lär knappast bli utvisad för att du råkar citera ett par gånger i onödan. Den person som gång på gång råkar ut för att nya inlägg görs medan han skriver sitt inlägg kanske tillslut inser att han inte följer reglerna ändå…..

Eller som min fru säger när man tappar perspektivet ibland: ”Är DET ditt största problem just nu…….”

• Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
P
G gaidin skrev:
Det är ju en privat plattform som bygger på ägarnas regler och har inget med demokrati eller censur att göra.
Ja.

F
MathiasS MathiasS skrev:
Jag tror att rätt angreppsvinkel på detta är att bara konstatera att det är nödvändigt att citera hela tiden i mer aktiva trådar för att inte missförstånd ska uppstå, och sedan är det inte mer med det. Du lär knappast bli utvisad för att du råkar citera ett par gånger i onödan. Den person som gång på gång råkar ut för att nya inlägg görs medan han skriver sitt inlägg kanske tillslut inser att han inte följer reglerna ändå…..

Eller som min fru säger när man tappar perspektivet ibland: ”Är DET ditt största problem just nu…….”
Problemet är väl ”guds lite mer speciella barn” som pratat rakt ut, helt utan adress för ”man får inte citera, det står i reglerna”. Det gör inte stor skillnad men världen skulle bli lite bättre om regeln om citeringsförbud försvann.

• Gilla
Krille4 och 5 till
  • Laddar…
Hur man än sätter reglerna som innefattar t.ex "nödvändigt" så finns det minst 109 personer som endast kan se saker svart eller vitt. Jag upplever inga problem med detta på forumet. Kanske beror det på att jag råkat har hittat en lösning för det ;)

• Gilla
Krille4 och 2 till
  • Laddar…
ClasseClas
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Hur man än sätter reglerna som innefattar t.ex "nödvändigt" så finns det minst 109 personer som endast kan se saker svart eller vitt. Jag upplever inga problem med detta på forumet. Kanske beror det på att jag råkat har hittat en lösning för det ;)
Precis. Det dröjer inte jättelänge förrän jag kan fira 109 månader med "lösningen".

Är du verkligen säker på att det finns så många personer i den 109e percentilen? 😉

• Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Mikael_L
Var det inte så att citeringsförbudet (eller begränsandet) tillkom då det fortfarande blev ett full-långt citat med i inlägget.
Numera så kortas ju citaten ner till 2,2 rader, och det blir inte längre en "wall of text" av citatet.
Dessutom blir det inte heller citat i citat som följer med.

Men förut kunde ju frikostigt citerande resultera i att det var väldigt lite ny text på en sida, det mesta var citerad text.

• Gilla
gaidin och 1 till
  • Laddar…
Jag förstår ärligt talat inte vad frågan gäller - citera eller INTE citera??? Om man bara gör ett inlägg till "random" person i tråden eller inte har för avsikt att inlägget riktar sig till någon specifik i tråden, så är väl citering meningslös. MEN - riktar sig inlägget till någon specifik så antar jag att MAN SKA citera.

Ett bra exempel på när citering är totalt meningslös är när man som första svar/inlägg i en tråd svarar TS. Då känns ju citering väldigt meningslös.

• Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
Öland4ever Öland4ever skrev:
Ett bra exempel på när citering är totalt meningslös är när man som första svar/inlägg i en tråd svarar TS. Då känns ju citering väldigt meningslös.
Inte alltid skulle jag säga. Man kanske svarar på en del av TS fråga och då kan ett lämpligt citat göra detta tydligt.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Jag tycker man ska hålla sig till reglerna.

• Haha
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Jag tycker man ska hålla sig till reglerna.
Jag med.

• Gilla
  • Haha
Pin och 2 till
  • Laddar…
Bra då är det 107 andra som ska rätta sig i linjen.

• Haha
  • Wow
gaidin och 1 till
  • Laddar…
Regler är till för att brytas! 😉

• Wow
  • Gilla
  • Älska
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.