Tjena!

Nu är det snart dags att gå ut och börja plocka in offerter.

Min fråga är vilka jag skall kolla med som kan bygga ett 1.5 plans, total entreprenad samt inredd övervåning inkl. grund. Vill ha kakel & bra parkett samt ca 140 - 160m2 boyta...köket kan jag skaffa själv till ett sjukt bra pris så den är inte viktig om man kan ta bort den.  

Tomt & markarbete tillkommer....

Har sett Smålandsvillan men där är det med oinredd övervåning & inget kakel i bad & toa.
Vägg skall klara av en 42" tv som väger en del samt att man inte skall höra en fluga i andra rummet (alltså lite ljudisolerat skall det vara).
Kan tänka mig att måla utvändigt :) men i övrigt vill jag bara flytta in mina (läs våra :) ) grejer då jag har ont om tid.

Finns det andra som klarar detta & där man får mer för pengarna än smålandsvillan Västervik?

(OBS!!! vill ej ha älvsbyhus av olika anledningar).

www.finnsmartstart.se här får man visserligen gör mycket själv med du kan ju alltid anlita en firma som gör det. Passar ju för dig eftersom du kunde köpa köket själv.

Skall kolla upp! Tack!
Vilken firma skall man anlita i så fall, tips?
Kanske de kan svara på det :)

Har du kollat med Fiskarheden villan, de ligger ganska bra i pris. Även Brahus har några en och halvare som ligger bra till i pris. Helt klart värda att kolla upp.

Finndomo brukar ha firmor som de rekommenderar men mitt tips är att du kollar runt med bekanta om tips på någon firma så att du få en firma med bra referenser och service

Okej...tänkte mer ifall någon känner någon firma så man kan jämföra lite pris så man vet var man hamnar.

Tornugglan är ett hus för dig låter det som... 1 1/2 plan på 144 kvm samt kostar ca 1.5 mille nyckelfärdigt...innerväggar kan du ju förstärka/isolera själv när väggar skall upp...annars slänger du till snickarn lite kosing så gör han ju det....målning utvändigt får du göra själv....Lycka till !!!

Ojoj, nu är man snurrig.
Men det finns flera alternativ. Vårgårdahus passar oss utmärkt i planlösningen som gjort för våra saker.
Priset är bra, riktigt bra & det är bra standard.

Andra erfarenheter från dom?

Ekängen 4 tittade vi på.

Frågan är om Lösvirkeshus i Borås kan matcha priset till samma standard?

Onsalavillan, deras 1-plansvilla var trevlig. Inte alls dyrt.
Plötsligt är man inne på 1-plans med.
Blir att leta vidare & ringa lite imorgon.

Hhmmm..nu VET vi ju inte riktigt ännu men Vårgårda gav oss ett pris på Skogen 5 (som sagt) 1 985 000 om jag inte minns fel och då var inte plattan med. Lösvirkeshus i Borås AB gav oss ett pris på 1.7-1.8 och det då för ett "snarlikt" hus. Standar trägolv och kakel/klinker.

Vilket Vårgårdahus tittar Ni på och till viket pris?

Vi kollar på ett lite enklare hus...dvs Ekängen 4.
Pris ca 1.65 med massa saker. Totalentreprenad.
Men gör man en del saker själv så kan man nog få ner det med 100.000. Tycker det är bra standard på allt, kakel/klinker i hall, tvättrum, kök samt ekparkett 14mm , golvvärme & bra kök mm mm. 163m2 är helt ok för oss.

Plattan är med men inte schaktning som de ger ett pris på efter att ha sett tomten.

Vad jag kan se så är priset på Skogen 1985000 med grund (platta med golvvärme) dock ej markarbete/schakt.

smålandsvillans mariannelund? Om du är händig och orkar måla det själv kan du lägga de tusingarna på inredd övervåning. Man kan be dem att inte inreda badrummet om man vill kakla själv, vilket jag rekommenderar för annars blir det väldigt budget.

Då bör du hamna totalt med tomt o allt på runt 1.5

Jag hamnade på 1485000 med OINREDD övervåning, tomt på 1000 m2, diverse tillval (ej kupa men allt annat). Fast då valde jag nyckelfärdigt o målat, med ett garage. I priset ingår plattläggning av garageuppfart och fingång.

MVH
Henrik

Jag har funderat på smålandsvillan fast det nya Västervik. Men man vill se det live & jag vet inte om det finns.

Annars är det ett grymt bra alternativ om man kan måla lite själv.
Jag vill ha takkupa :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.