Tagg: fjärrvärme
Här samlar vi allt om fjärrvärme.
Andra taggar som innehåller ordet fjärrvärme är: fjärrvärmecentral, fjärrvärmeväxlare, fjärrvärme-ekonomi, fjärrvärmesystem, påfyllningskran-fjärrvärmecentral-läckage, fjärrvärme-radiatorer, fjärrvärme-läcka-läckage, ftx-fjärrvärme-värmepump, gammal-fjärrvärme, utegivare-fjärrvärme
-
B
[BRF] Ska vi gå från bergvärme/fjärrvärme till fjärrvärme 100 %?
Hej, Jag är ledamot i en BRF och har fått i uppdrag att se över om vi kan göra några energibesparingar i vår BRF. Insåg inte att det skulle vara... -
L
Fjärrvärme problem
Det hände nånting under kvällen så visa elementet i huset är värma och visa kalla. Sen ser jag också att Fjärrvärmen display funka ej för att... -
B
Fjärrvärme justering ?
Ursäkta vet ej om jag skriver på fel ställe i forumet... Har som amatör svårt att få riktig fart på.golvvärmen . Finns två slingor i två... -
T
Brummande ljud kan det vara från fjärrvärmen?
Vi har haft ett brummande ljud i lägenheten i ett år nu och misstänker att det är fjärrvärmen som orsakar det. Ljudet blir nämligen värre på... -
Tolkning av kostnadsberäkning för fjärrvärme
Mitt fjärrvärmepris höjs med 20% i både rörlig och fast det efter nyår och vill med er ha bättre koll på vad som spelar in på priset. På advents... -
Ojämn varmvattentemperatur
Jag har problem med svajande varmvattentemperatur. Det är samma fel oavsett vilken kran i huset vi använder. För det första tar det onormalt lång... -
Hur sänker jag trycket i fjärrvärmesystemet?
Hej! Hade för lite tryck i fjärrvärmen. Fyllde på vatten till vad jag upplevde 1 bar. Men kilade ifrån centralen. Uppenbarligen fyllde jag på för... -
J
Vilken returtemperatur vill man ha och varför?
Hej och förlåt. Har berört detta i en annan tråd men jag förstår verkligen inte vad som menas. Jag har en äldre fjärrvärmecentral och höga... -
fjärrvärme vs frånluftspump vs llvp
hejsan bor idag i ett suterränghus där vi har en braskamin och en llvp som värmekällor. vi har även ett ventilationssystem kallat Bacho där en... -
N
Byta till timpris för större fastighet?
Ser över ett eventuellt skifte av debiteringsmodell till timpris istället för rörligt månadsmedelpris. Vore trevligt ifall någon här är insatt...