5 363 läst ·
9 svar
5k läst
9 svar
Gips puts eller gipsskivor
Möglar inte gipskivor om de utsätts för fukt? Då menar jag inte gipset i sig, utan papp/kartong som sitter runt om. Larm om mögel i badrummen
För mig låter det konstigt att fördärva lättbetongväggar med billiga gipsskivor.
1 kvm inneputs tar någon/några minuter med maskingips och ett aggregat.
För mig låter det konstigt att fördärva lättbetongväggar med billiga gipsskivor.
1 kvm inneputs tar någon/några minuter med maskingips och ett aggregat.
Noterade en sak i instruktionsvideon. Dom "nätade" varken invändigt eller utvändigt, men jag antar att man kan göra det om man vill även när man kör med aggregat? Nätning är väl något som rekommenderas av de flesta?
En annan fråga. Kan man köra med aggregat för alla typer av puts? Tunnputs, tjockputs, Sto, Maxit och allt vad det heter?
En annan fråga. Kan man köra med aggregat för alla typer av puts? Tunnputs, tjockputs, Sto, Maxit och allt vad det heter?
Tunn- eller tjockputs spelar ingen roll, men det ska stå maskinputs på förpackningen. Kan inte svara på exakt vilka beståndsdelar som skiljer maskinputs från vanligt puts, men hör med någon producent som säkerligen vet.
Nätning är rekommenderad framförallt runt fönster och hörn. Ihop med tunnputs räcker det med remsor som du fäster på utsatta ställen. I kombination med tjockputs får du ta till stålnät.
Fasadarbete, tjockputs. Obs! Det är inte mitt hus. Det tillhör en annan medlem på byggahus-forumet.
Nätning är rekommenderad framförallt runt fönster och hörn. Ihop med tunnputs räcker det med remsor som du fäster på utsatta ställen. I kombination med tjockputs får du ta till stålnät.
Fasadarbete, tjockputs. Obs! Det är inte mitt hus. Det tillhör en annan medlem på byggahus-forumet.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Bredspackla och/eller gipsputsa betongvägg?
Färg, Måla & Tapetsera -
Ska betongväggar i källare putsas, eller kan man ha gips?
Byggmaterial & Byggteknik -
Ska man putsa eller gipsa källaren med stålregler
Färg, Måla & Tapetsera -
Putsa eller gipsskiva blåbetong
Stenhus -
Bredspackla på tapet/puts eller renoveringsgips?
Färg, Måla & Tapetsera