Hallåj!

Nu så har renoveringen av vårt nya kök börjat och det lär bli en förjäkla resa.. varken jag eller tjejen har gjort något mer än att tapetsera och måla innan  :)

Köket är ett parallellkök som bilderna kommer visa och nya stommar mm är inköpt på kvik, luckorna heter Asti, och är ljus ek. Som bänkskiva blir det en mörk laminatskiva.

Vi har fortfarande inte bestämt vad vi ska ha för golv eller kakel utan det får bli nåt bra beslut senare under resan.

Jag börjar med en bild på hur det såg ut i fredags längs diskbänkssidan.

 
  • bild1_003.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kyl/frys-sidan
 
  • bild2_003.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Här ligger nya köket minsann! :)
 
  • bild3_003.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag klarade iaf att montera loss det som inte satt fast ;D
 
  • bild4_001.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mums bakom kyl/frys.. notera både den snygga nuvarande mattan + den riiiktigt stiliga blåa (cyan?) med grönt klägg som ligger under.. najs!
 
  • bild6_001.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Här tog fredagen slut
 
  • bild7.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Den fina bänkskivan
 
  • bild8.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Halvvägs in på måndagen.. fy #&%&# vilket slit.. har nog aldrig sett så mycket spikar av varierande storlekar!!
 
  • bild9.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Skam den som ger sig 8-) Blev en fin brädhög i köket.. våld löser allt ;D
 
  • bild10.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hittade en "fin" vädringskanal i taket ovanför där kyl/frys stod innan.. surprise surprise! Undrar om man måste ha kvar denna eller om man ska riva det.. hmm.. kanske glömde berätta att detta är en bostadsrättslägenhet.
 
  • bild11.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Så tog även måndagen slut.. känns nästan synd att riva ett sånt gediget kök :-/ Det här lär stå emot vilken naturkatastrof som helst! Om nu inte jag räknas som naturkatastrof förstås ;D
 
  • bild12.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Sista för idag.. vy från hallen.
 
  • bild13.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Spännande!
Det kan bara bli bättre ;)
 
Vortex skrev:
Skam den som ger sig  8-)  Blev en fin brädhög i köket.. våld löser allt  ;D
Hejja!

Våld är bra. Iallafall när man river....
 
Idag är det vila (eller rättare sagt tvätta och spana in fotboll) :D

Imorgon ska jag dock försöka hinna riva ut andra sidan vid diskbänken då de kommer och proppar igen gasen torsdag fm.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.