Hej där! Vi har Vedum kök och badrums möbler nu och jag säger aldrig mer! Det är den enda fördom jag hade när jag gick till affären för att välja badrums möblerna, ingen Vedum. Badrums möblerna specielt känns som billigt och ohållbart och vi har bott här i 5 år, köpte nybyggt radhus så vi är de enda som har använt möblerna.
Köket är väl ok, inget bra kvalité direkt men inte det sämsta heller. Med tanken på att vi har så mycket Vedum så känns som jag har gett de en ärlig chans men det känns mer som alla möbler är 15 år och inte 5.
Ledsen om det kanske inte var precis det du ville höra men jag utgår ifrån att du vill ha ärliga åsikter/erfarenheter.
Lycka till, vad det än blir!
Köket är väl ok, inget bra kvalité direkt men inte det sämsta heller. Med tanken på att vi har så mycket Vedum så känns som jag har gett de en ärlig chans men det känns mer som alla möbler är 15 år och inte 5.
Ledsen om det kanske inte var precis det du ville höra men jag utgår ifrån att du vill ha ärliga åsikter/erfarenheter.
Lycka till, vad det än blir!
Hade Vedum i lägenheten jag bodde i förrut och IKEA i lägenheten dessförinnan. Ingen större kvalitetsskillnad enligt mig, fast Vedums stommar är sämre. Hade kökböckerna på en 80 cm bred hylla i båda köken och i VEdum-köket bågnade hyllplanet, det gjorde det inte i Ikea-köket. Vad gäller kvalitet i långa loppet har jag ingen aning. Ikea-köket var helt okej när jag flyttade efter 10 år (fast luckorna var vidriga, deras billigaste). Vedum-köket var 5 år gammalt när vi flyttade och såg schysst ut, förutom några sprickor i färgen på den lackade luckorna.
Fick precis hem mina Vedum stommar i går kväll. Tycker att dem verkar mycket mer gedigna och stabilare än tex Ikea.
En annan fördel är att dem levereras ihopmonterade ;D
...En annan sak också - Gå med i HSB så får du 25% rabatt på stommar och luckor.
En annan fördel är att dem levereras ihopmonterade ;D
...En annan sak också - Gå med i HSB så får du 25% rabatt på stommar och luckor.
Jag har haft Vedum bad i 8 år nu och har inte märkt någon skada på någon av skåpen ännu jag har vitmålade. Jag bor i närheten av både Kvänum och Vedum kök när Kvänums kök blir för dyra väljer man Vedums kök häromkring för de håller också en hög klass.
Medlem
· Västra Götalands Län
· 529 inlägg
Min erfarenhet av Vedum är att det är hög kvalité, klart bättre än IKEA, Kvik etc, och bättre än Myresjö. Vedum har tjockare med melamin på stommar och hyllplan.
Badrumsmöbler vet jag inte, men jag kan kommentera grunda hoar/handfat. Detta är ny standard, från EU antagligen, och handlar om att vi ska spara på vatten. Djupa "50-tals" handfat säljs inte längre.
Badrumsmöbler vet jag inte, men jag kan kommentera grunda hoar/handfat. Detta är ny standard, från EU antagligen, och handlar om att vi ska spara på vatten. Djupa "50-tals" handfat säljs inte längre.
Klicka här för att svara