Vi har köpte IKEA's kök eftersom kalkylen enligt programmet blev ca 34000:- och offerten från Puustelli var 120000:-. Slutprisetr efter lite köp från IKEAs fyndavdelning blev ca 27000:-. Takfläkt, induktionshäll och inb ugn blev ytterligare ca 15000:- och mosail plus golv ca 5000.-. Totalt alltså ca 46000:-. Känns väldigt prisvärt och vi är nöjda. Stort tack till detta fantaskiska forum som varit till stor hjälp.

• Kk_001_001.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
En till bild

• Kk_002.jpg
    Skapa konto
Och en sista.

• Kk_003_001.jpg
    Skapa konto
Snyggt - bra jobbat!
/A

Grattis till ert nya kök :)

Längtar till vi är klara med vårt !!!

Svårt att inte välja IKEA efter en sån kalkyl :D

Gillar speciellt de små hyllorna under micron och den där höga hyllan/bänken över ugnen.

Oj, det var ju konstruktiv kritik!

Jag tycker köket blev jättesnyggt, även det gröna kaklet!

Tyvärr får jag nog säga att jag tycker att det blev lite "rörigt" :-/, saknas nån "röd tråd" i det hela? kanske blir en annan helhetsbild när allt är klart. ;)

TyraMyra

Vad är det för golv ni lagt?

Jag letar just nu efter olika rutiga golv. Vi har beställt från Ikea också, så det är läge att välja golv och kakel inom närmaste veckorna. Sen ska stora rivningsröran vidta.

Ni har gjort ett trevligt kök! Roligt att se ett kök med ett ovanligt färgval på kakel i dessa tider. De flesta, mig själv inräknad, väljer oftast vitt.
Jag tycker även att det är häftigt att du visar bilder trots att det inte är nystädat och bortplockat.

Trivia skrev:
Vi har köpte IKEA's kök eftersom kalkylen enligt programmet blev ca 34000:- och offerten från Puustelli var 120000:-. Slutprisetr efter lite köp från IKEAs fyndavdelning blev ca 27000:-. Takfläkt, induktionshäll och inb ugn blev ytterligare ca 15000:- och mosail plus golv ca 5000.-. Totalt alltså ca 46000:-. Känns väldigt prisvärt och vi är nöjda. Stort tack till detta fantaskiska forum som varit till stor hjälp.
Mycket prisvärt skulle jag vilja säga!

Gratulerar till ett fint kök som ni kan vara stolta över.

Snyggt! [smiley=tekst-toppie.gif]

Håller med om att den röda tråden saknas. Att blanda björk och vitt i luckor är ok, men att den blanda ihop det med ekskivor och ovan på det vitvaror i både vitt och rostfritt blir för mycket. Det enda som var ok (men jag skulle aldrig ha valt det) var att kaklet och golvet gick ihop. Billigt pris i alla fall och tur är väl det om ni tröttnar och rycker ut det.

Nu blir man väl bannad från detta forum för att man har en åsikt. Det är lugnast att flyta med och stryka medhårs.

Politiskt korrekt: Vilket snyggt kök. Ni har verkligen lyckats.

Måste fråga varför valde ni olika skåp? Alltså överskåpen och underskåpen är inte lika?

mmonika77 skrev:
Måste fråga varför valde ni olika skåp? Alltså överskåpen och underskåpen är inte lika?
Ja det undrar jag med!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.