Jag ska måla om på ovanvåningen i allrummet och ena sovrummet. Det andra sovrummet har tapeter i Sandbergs Evelina (vitt, rosa, lila, rött, orange), badrummet går i turkost. Jag har tittat på Beckers färgprover och kommit fram till att 635 Karin eller 609 Barcelona skulle ta upp den röda färgen i tapeterna i barnrummet, och färgen 624 Traffic tar upp badrummets turkosa nyans.

Nu vet jag inte riktigt vilken färg jag ska ha var, men jag funderar på att ha väggarna med dörrar till badrum och klädkammare i den turkosa färgen, för att inte badrummet ska se så blekt ut. Väggen med dörrar till sovrummen ska vara röd, eller kanske vit. I allrummet tänkte jag ha väggen med snedtak närmast trappan i rött, och de andra 3 väggarna vita. Den vita färgen kommer inte att vara kritvit, utan något lite beigegrå. Dörrarna är vita, men lite åt gult. Vilken "vita" färg ska jag välja?

Sedan ska jag ha arbetshörna vid den andra snedväggen, mitt emot den röda, och då funderar jag på om det går att måla magnetfärg på snedtaket och att sätta upp lappar med magneter på den, eller antagligen så blir det konstigt eftersom väggen lutar mycket.

Vad tycker ni om mina funderingar med färgval och var färgerna ska vara? Funderar också på att ha en röd fondvägg i sovrummet och den vita färgen på övriga väggar.

Se även min tråd på inredning
http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=51435

Pernilla

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.