Hej!
Finns här någon som har erfarenhet med Casper's bubbelbad, och i synnerlighet med modellen Dino som, vad jag kan se, ingår i Casper's "budget" serie?
Jag är intresserad av alla erfarenheter, men speciellt av hur mycket den/dom låter ???
Någon som har erfarenheter att dela med sig?
Vänligen
Jan
Finns här någon som har erfarenhet med Casper's bubbelbad, och i synnerlighet med modellen Dino som, vad jag kan se, ingår i Casper's "budget" serie?
Jag är intresserad av alla erfarenheter, men speciellt av hur mycket den/dom låter ???
Någon som har erfarenheter att dela med sig?
Vänligen
Jan
OK, point taken!
Jag har tittat lite runt, och det verkar inte vare så enkelt att hitta bubbelbad där man kan placera pumpen separat.
Är här någon som har tips och erfarenheter med den typen av bubbelbad?
Vänligen
Jan
Jag har tittat lite runt, och det verkar inte vare så enkelt att hitta bubbelbad där man kan placera pumpen separat.
Är här någon som har tips och erfarenheter med den typen av bubbelbad?
Vänligen
Jan
Vi har sedan ett halvår ett Casper Viking. det är snarlikt det kar du funderar på. (Små designskillnader bara).
1: Karet fungerar bra. Ljudnivån som i de flesta andra kar. Man får naturligtvis höja volymen på radion ordenligt när pumpen går. Pumpen är väl upphängd så ljudet fortplantar sig inte till övriga huset.
- Vi har karet på övre plan och har träbjälklag, vi hör knappt att karet är igång.
2: Värme är bortkastade pengar. Innan vattnet blivit okomfortabelt svalt, vill du ändå kliva upp ur badet.
Vår återförsäljare sade att elvärme var en relik från den tid bubbel/massagebad var tillverkade i emaljerad plåt.
I och med att karen nu är i "sanitetsacryl" kyls vattnet inte av lika fort.
3: Det är svensktillverkat, vilket borgar för god support.
Wiren till tömmningsvredet gick sönder på vårat kar. Jag ringde åf och tre dagar senare hade jag en ny wire med tillbehör.
Tror att det blir lite svårare med de Kinabadkar som florerar.
Jag rekommenderar starkt de svenska Casperkaren.
1: Karet fungerar bra. Ljudnivån som i de flesta andra kar. Man får naturligtvis höja volymen på radion ordenligt när pumpen går. Pumpen är väl upphängd så ljudet fortplantar sig inte till övriga huset.
- Vi har karet på övre plan och har träbjälklag, vi hör knappt att karet är igång.
2: Värme är bortkastade pengar. Innan vattnet blivit okomfortabelt svalt, vill du ändå kliva upp ur badet.
Vår återförsäljare sade att elvärme var en relik från den tid bubbel/massagebad var tillverkade i emaljerad plåt.
I och med att karen nu är i "sanitetsacryl" kyls vattnet inte av lika fort.
3: Det är svensktillverkat, vilket borgar för god support.
Wiren till tömmningsvredet gick sönder på vårat kar. Jag ringde åf och tre dagar senare hade jag en ny wire med tillbehör.
Tror att det blir lite svårare med de Kinabadkar som florerar.
Jag rekommenderar starkt de svenska Casperkaren.
Det vill jag se fram emot 
Keep us posted
Keep us posted
Jag hade samma fel som Bobbe. Wiren till tömningsvredet gick sönder till mitt Casper Nemo efter en månad. Verkar vara något generiskt fel i någon tidigare version. Men även jag fick en ny på posten 2 dagar senare. No problem.
Mitt avlopp droppade lite vid tömning efter montering. Det kom hem en servicekille och fixade detta på 10 minuter.
Jag har bara positivt att säga om Caspers service.
Mitt avlopp droppade lite vid tömning efter montering. Det kom hem en servicekille och fixade detta på 10 minuter.
Jag har bara positivt att säga om Caspers service.
Ett sent svar...Har badat mitt Casper Nemo några ggr nu, har inget att jämföra med men kan instämma med föregående talare att man behöver höja volymen på radion när man bubblar samt att extravärme är helt onödigt. Teperaturen har hitintills inte sjunkit mer än en grad efter en halvtimmes badning, då har vi iofs inte blandat i så mycket luft. Kunde gärna fått varit mer ryggmassage men har som sagt inget att jämföra med. Jag & Gumman är iaf nöjda tror inte att jag varit lyckligare om jag hade betalt det dubbla för ett Westerbergs som vi var inne på från början...../ Fredrik
Ja, bättra sent än aldrig - Det är jo något av det som gör detta forum så jäk.. brabackef skrev:
Vi har fprtfarande inte köpt något kar (skall först flytta in i vecka 18 :'( ), så alla inputs är fortfarande mycket välkomna!
Vi har kollat runt mycket, och det verkar som om att Pool Spa gör schysta grejor. Så just nu verkar det bli ett sådant
R ronnberg skrev:
hej. Söker efter bruksanvisning till Casper badkar, särskilt ozonreningen. Har du det?B backef skrev:
Hejsan, har en Casper duo jet, hur f-n sätter man på fronten
?
Någon som vet?
anita
Någon som vet?
anita

