Sitter och funderar på vilket larm jag ska ha. F.n. troligast att det blir DSC Power 632 eller 864. Har dock sett i tidigare trådar att priserna är bättre på andra sidan atlanten.

-är det någon som har egen erfarenhet av att importera larm? (hörsägen räknas som erfarenhet...)

-fixar man installationen själv?

-godkänner larmoperatörer att man installerat själv?

-vad säger försäkringsbolagen?
 
Beställde trådlösa DSC-prylar från http://nassausecurity.com [ och nej de hade inte kulspruteljud på sin webbplats då jag beställde :o ] Leveransen tog 11 dagar med UPS. Frakt 1300 kronor. Sen ungefär 30% påslag moms och tull. Totalt inklusive allt betalade jag cirka 9200 för produkter som kostar 15335 i Sverige.

Inget problem att installera men det beror ju på hur kunnig du är.

Att ansluta egeninstallerat till larmcentral brukar inte vara något problem.

Däremot får du knappast nån försäkringspremiereduktion på ett egeninstallerat larm, men det rör sig å andra sidan bara om nån hundring per år.
 
Jag har precis köpt samma larm (http://www.secom.tm.fr) som aroundio kör med från england http://www.globalhomeprotection.co.uk/. Då ingår programering och slutprogramering. Köpte en massa extra tillbehör såsom, gsm-enhet, brandvarnare etc. kostnad 15000 med frakt och moms.

De har precis skickat det så jag hoppas det kommer fram till jul 8-)
 
Hmm, ska ta mig ett snack med försäkringsbolaget själv igen... En pappa på dagis är larminstallatör, kanske man kan ordna någon form av besiktning... Får se hur det blir...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.