3 775 läst ·
15 svar
4k läst
15 svar
Proppförvaring
Sida 1 av 2
Har en jäkla massa proppar som ligger i en stor kartong, huller om buller, vilket inte är någon större hit. Vad kan jag göra åt det? Finns det nåt smart förvaringssystem att använda?
Vet inte om de finns längre, men köpte för en massa år sedan en vägghängd hålare för säkringar.
Byggd som en liten automat med 4 kolumner där man lägger i säkringar i toppen och kan plocka ut dem en efter en där nere. Och då med fack för olika storlekar.
En dyrare men skojigare lösning är att byta ut den gammla centralen mot en ny med automatsäkringar, slipper du ha denna ansammling säkringar
Byggd som en liten automat med 4 kolumner där man lägger i säkringar i toppen och kan plocka ut dem en efter en där nere. Och då med fack för olika storlekar.
En dyrare men skojigare lösning är att byta ut den gammla centralen mot en ny med automatsäkringar, slipper du ha denna ansammling säkringar
Hur det funkar.....
Jo istället istället för att proppen går så kan man säga att du har en brytare som slår ifrån, precis som med en vanlig kemamisk säkring så slår dne ifrån vid en viss belastning. Sen för att koppla till den igen så för du bara upp brytaren och säkringen är som ny.
Något förenklat men hoppas du förstår

Jo istället istället för att proppen går så kan man säga att du har en brytare som slår ifrån, precis som med en vanlig kemamisk säkring så slår dne ifrån vid en viss belastning. Sen för att koppla till den igen så för du bara upp brytaren och säkringen är som ny.

Snacka om smidigt. Man behöver alltså aldrig byta nånting?elof skrev:Hur det funkar.....
Då är det bara frågan hur stort jag behöver ha...
Jag har inga planer på att byta ut något själv, det skulle jag absolut inte våga ens om jag fick.
Hur hittar man närmaste återförsäljare då?
Jag skulle aldrig montera en dylik, inte godkänd som frånskiljare=man måste bryta hela centralen om man ska jobba på en grupp!sverre skrev:
[/quote]
Följer upp med en fundering kring detta på:
http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=6052/0
En GDS-säkring, äntligen ;D