18 036 läst ·
22 svar
18k läst
22 svar
Erfarenheter av Giraffslip?
Sida 1 av 2
Inlärningstiden är kort och maskinen är ett suveränt hjälpmedel som gör ett skitjobb till en ren fröjd!
Jag antar att du hyr eller lånar en, för dom är sketadyra i inköp. Se bara till att ha en riktig industridammsugare kopplad till den. Jag körde först med en DeWALT "byggdammsugare"..den imploderade..eller nå't.
Jag antar att du hyr eller lånar en, för dom är sketadyra i inköp. Se bara till att ha en riktig industridammsugare kopplad till den. Jag körde först med en DeWALT "byggdammsugare"..den imploderade..eller nå't.
erfarenhet= papper är skit dyra,jag betalade nästan 80/st !! :'(
[/quote]brevik skrev:
Japp, Kärchern + påse - inga problem, lite damm blir det ju men inget farligt!
Köpte du dem av uthyrningsfirman? De brukar ha fantasipriser på förbrukningsvaror. Men de skall ju också leva... (om Sville skulle se trådenmattiasp skrev:
det var på målarbutiken vid liljeholmen,det var iofs ett par år sen,så priserna kanske ha sjunkit.. ?
Jag lånade giraffen gratis av grannen som jobbar som säljare hos FLEX.
Jag tyckte den var mkt användbar och resultatet blev perfekt, speciellt efter att jag upptäckte att man kan reglera hastigheten.
Grannen nämde att dom brukar dema maskinen iklädda svart kostym. Det pyser ut lite slipdamm om man är ovan användare, men annars väldigt ren om man dessutom använder en bra bygg-damsugare.
/CC
Jag tyckte den var mkt användbar och resultatet blev perfekt, speciellt efter att jag upptäckte att man kan reglera hastigheten.
Grannen nämde att dom brukar dema maskinen iklädda svart kostym. Det pyser ut lite slipdamm om man är ovan användare, men annars väldigt ren om man dessutom använder en bra bygg-damsugare.
/CC
- 80 först, sedan 120.
- Ja, tyvärr standardfelet.
- Japp, tungt att hålla MEN tänk på alt. att stå och slipa/gnida också....
- Nu är du på god väg!
Pappremsor kräver en viss teknik, målarn lärde mig:
1.) Spackla gipsskarvarna först med gipsspackel ganska tunt.
2.) Spacka tunt men sandspackel, direkt på med pappremsan. Tryck/dra till den med spackeln ordentligt.
3.) Bredspackla (40 cm) färdigt.
4.) Vänta. (Om pappremsan har lossnat/bubblat så skär upp och tryck i trälim)
5.) Slipa.