Hej,
Hoppas ni kan hjälpa mig med ett "olösligt" problem...
Rören är 15mm prisol till både dusch och handvask.
Duschblandaren sitter fast i ett blandarfäste som har inkopplingen nerifrån.
En meter ifrån duschen så har jag handfat. Varmvatten på +55C, bra tryck.
Men jag får inte mer än typ 25C i duschen, och sämre tryck!
Blandaren är av billigaste typ, Hafa 300:- eller något sådant. Jag har två exemplar, varav den ena suttit på ovanvåningen fram till nu. Där fungerade den fint, om än med lite mindre tryck än man kunde önska.
Men båda exemplaren ger samma resultat på bottenvåningen - inget varmt vatten! Huh?
Min egen gissning :

(och det är verkligen en gissning) är att blandarfästet sänker trycket en del (minsta öppningen är bara 8mm, dessutom en 90-graders skarp böj) och att den billiga blandaren ej hanterar det låga trycket.
- Är det någon som hört/upplevt något liknande?
- Någon som vågar sig på en gissning om vad som kan vara fel?
Tack,
Peter :-/