Försökte få lånelöfte från SBAB, blev nekad pga för höga lån. De räknar ju billån, husvagnslån mm som blancolån. Vi har inkomster tillsammans på 60000kr/månad och inga betalningsanmärkningar. Anticimex sabbade vår ekonomi förra året eftersom vi fick ta blancolån för renovering av äkta hussvamp som försäkringen sedan täckte. Vi fick en reglering men den var på kanske 1/3 av summan. Nu har vi fått tillbaka hussvampen och den har spridit sig till fler rum. Vi är knäckta och ingen verkar vilja hjälpa oss.

Finns det något bolåneinstitut som inte är så jävla petiga. Vi ska låna kanske max 500000.

Matade in på Länsförsäkringar allt och satte blancolån på 1000000 till 9% ränta och med studielån och befintligt huslån så skulle vi kunna få låna 1300000kr:eek:

Vad säger din bank där du har huslånet, är huset belånat till 100%? Annars är det väl enklast att belåna på huset. Är det SBAB som ni har huset på?

Funderat på att sälja husvagnen och lösa lite lån?

Det gamla lånet kommer att lösas och är på 251000. Inget lån till kontantinsatsen utan det casas in också. LF ska räkna på detta men de verkar ju ointresserade att hjälpa oss. Nej husvagnen är vår tillflyktsort. Vi amorterar kanske 60000 i dagsläget på våra lån per år.

Bluestep?

Hur mycket har ni belånat huset?

Var har ni för blancolån? Bil, Husvagn, vad mer?

Kan det kanske vara så att ni har så pass mycket lån att bankerna tycker att ni är en risk, och då kan det vara så illa att en "idiotränta" på 5% är ert enda alternativ?

• Gilla
sunqan
  • Laddar…
Billån och husvagnslån ÄR blancolån. Och mm-lån är med stor säkerhet också det.
Om ni frågat bluestep och fått svaret 5% får ni nog vara glada. Sköter ni er blir det förmodligen billigare rätt snabbt...

Jo oobum så är det nog. Jag hade ju aldrig tagit lån och renoverat om inte det där jävla Anticimex hade skött sig. Vi har blancolån på 529000. Inte kul men vi betalar 8000 på detta i månaden. I värsta fall bluestep eller så får man ta inlösningspengarna och köpa huset kontant. Då står vi med två hus men ett huslån. Då får vi ändra våra planer.

Det roliga är att enligt kalkyler minskar vår boendekostnad pga pellets i nya mot el som vi har nu. Trots högre belåning.

Redigerat:
De där med hussvamp är alla husägares mardröm, lite nyfiken bara, var bor ni? Skötte Anticimex saneringen? De borde gjort nån form av åtgärd för att den inte ska komma tillbaka kan man tycka,

Freedom finance är ett bolag som flitigt annonserar här om snabba enkla lån, läser man mellan raderna är de bara Konma o hämta pengarna, kan vara värt och kolla upp

Vi bor i Målilla. Vi var på semester i Polen förra året, snickare skulle byta golv i köket samt byta köket luckor mm. När han bröt upp golvet låg bjälklaget direkt i jorden. Ingen torpargrund där inte. Vi rev rummet bredvid av ren säkerhet. Anticimex kom samma dag som vi var där Länsförsäkringar fick vi tvinga dit. Anticimex tog svampprov och LF-gubben sa att det var fukt i grund och att försäkringen inte täckte. Besked om en vecka sa Anticimex. Det gick en vecka, gick två veckor inget svar. Vi ringde men han som hade hand om det var på semester. Frågade hur vi skulle göra. Vi tog då beslut om att låna pengar till detta och det var inga problem. Kostnad 200000 plus kök 60000. Vi fick ju hela tiden veta att ingen försäkring täckte. 4.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
4.jpg
Skapa konto
3.jpg
Skapa konto
2.jpg
Skapa konto

Sedan tillkom rörmockare, elektriker mm. Fick gräva ut 8kubik jord. Sedan kom beskedet från Anticimex. Försäkringen täckte. Fick bråka med dom om ersättning men 120000 fick jag. Det mesta gick till kostnader, löste en kontokredit. 2v senare rasade automaten på min V70 köpa annan bil. Vi köpte ny avfuktare till källaren samt ny tvättmaskin och torktummlare. Anticimex kom sedan dit och besiktigade och sprutade med borsyra.

Nu har det kommit tillbaka och tagit köket, rummet bakom köket, liten toalett så nu vill vi lösa in skiten orkar inte med en sådan sommar till rent psykiskt. Anticimex erkände att de inte skött detta så bra när de kom igen.

Fy sate sån tråkigt situation, hoppas verkligen de löser sig för er, hört mycket dåligt om Anticimex, vilket vi fick bekräftat när de gjorde vår hus besiktning, kommer aldrig i mitt liv använda mig av dem igen, får ni hjälp av försäkringsbolaget denna gång?

Anticimex måste väl lämna garanti på att inte svampen kommer tillbaka???

Jo du buspojken 2013 var värsta året i mitt liv. Detta med huset. Bilen rasade när vi fick avbryta semestern. Vår andra bil pajade också. Blev påbackade två gånger med båda våra bilar. Nu ser det ut så här dock ej kaklat. Kök i äkta ask måttbeställt (ej ikealaminat). CAM00022.jpg
Skapa konto

Jo det går på försäkringen igen men nu vill jag ha inlösen. Fick huset värderat till 350000 och reparationskostnaderna är uppskattade till minst 200000 då är inte kakelugn och en litten toa på ca 3 kvadrat inräknat så jag ska pressa dom på minst 350kkr. Då kan jag lösa lånet. Har jag 100000 som jag kan lägga på annat hus.

Fan va trist situation, hoppas d löser sig!

Har fått lånelöfte på 585kkr som vi sökt om hos min bank Länsförsäkringar. Blev så glad att tårarna kom. Nu ska jag bara få Anticimex att lösa ut oss med 350kkr. Inte kul att behöva flytta men orkar inte med ovissheten med nytt angrepp.

• Gilla
MRK och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.