4 082 läst ·
8 svar
4k läst
8 svar
Hur sågar man passbitar utan att det flisar sig och träffar strecket?
Alltså, det här med passbitar verkar omöjligt.
Jag har gjort mitt första försök att såga en avlång passbit. Den ska vara 1 meter lång, 20 mm i ena änden och 17 mm i andra änden. Jag har provat att såga med fogsvans, sticksåg och cirkelsåg. Inte nog med att jag inte lyckas hålla mig till strecket, dessutom flisar det sig på både fram- och baksida.
Om jag mot all förmodan lyckas såga till en passbit så fattar jag inte hur jag få dit den. Jag behöver passbitar vid sidan om skåpen och ovanför skåpen men är färdig att ge upp.
Steg 1 är att såga till passbitarna. Kan nån säga vad jag gör för fel?
Jag la en lång parkettbit som jag trodde skulle styra sågningen men som synes på bilden så gjorde det ingen nytta. Jag lyckas inte följa strecket.
Jag har gjort mitt första försök att såga en avlång passbit. Den ska vara 1 meter lång, 20 mm i ena änden och 17 mm i andra änden. Jag har provat att såga med fogsvans, sticksåg och cirkelsåg. Inte nog med att jag inte lyckas hålla mig till strecket, dessutom flisar det sig på både fram- och baksida.
Om jag mot all förmodan lyckas såga till en passbit så fattar jag inte hur jag få dit den. Jag behöver passbitar vid sidan om skåpen och ovanför skåpen men är färdig att ge upp.
Jag la en lång parkettbit som jag trodde skulle styra sågningen men som synes på bilden så gjorde det ingen nytta. Jag lyckas inte följa strecket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En sänksåg? Hmm. Jag har aldrig använt en men sett videor där snitsiga lirare använder det.🤔P Patzie skrev:
Det kanske är svaret jag söker. Jag måste genast googla.
Medlem
· Stockholm
· 4 631 inlägg
En dyr jäkel som heter festool. Nu ska här sågas så det står härliga till.Workingclasshero skrev:
Medlem
· Stockholm
· 4 631 inlägg
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 623 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 623 inlägg
Tejpa fram och baksida med målartejp så slipper du flisorna när du sågar.V vickan11 skrev:Alltså, det här med passbitar verkar omöjligt.
[bild]
Klicka här för att svara