Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 944 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15 944 inlägg
Hej,
Jag har några gamla vädringsluckor bredvid några fönster. Jag har tätat själva luckorna med tätningslister, men luckan blir ändå kall. Jag funderade på om man kan köpa cellplast, 2 cm, tjock (får inte plats tjockare tyvärr) i lösvikt. En platta skulle räcka till samtliga vädringsluckor, men stor marginal.Tänkte att man helt enkelt skär till den i lämplig storlek och lägger in i luckan över vintern och sen tar man lätt bort den igen till våren och spar till nästa säsong. Jag hittar dock bara 3 cm eller tjockare hos Byggmax, Bauhaus, Hornbach etc.
Någon som vet om det går att köpa?
Jag har några gamla vädringsluckor bredvid några fönster. Jag har tätat själva luckorna med tätningslister, men luckan blir ändå kall. Jag funderade på om man kan köpa cellplast, 2 cm, tjock (får inte plats tjockare tyvärr) i lösvikt. En platta skulle räcka till samtliga vädringsluckor, men stor marginal.Tänkte att man helt enkelt skär till den i lämplig storlek och lägger in i luckan över vintern och sen tar man lätt bort den igen till våren och spar till nästa säsong. Jag hittar dock bara 3 cm eller tjockare hos Byggmax, Bauhaus, Hornbach etc.
Någon som vet om det går att köpa?
Produkter som diskuteras: "tätningslister"
Tätningslist E-profil vit EPDM-gummi Tesa
För springor 1-3,5 mm
48 kr inkl moms
Läs mer
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 944 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15 944 inlägg
Jag har inte hunnit förbi Woody än. Hornbach Fittja åker jag förbi flera gånger i veckan, så där kan jag svänga in och kolla också, även om jag inte hittade något via Webben.joakim_j skrev:
Jag kollar dessa och om jag inte hittar något så är jag väldigt glad för ditt generösa erbjudande. Jag återkommer.
https://www.hornbach.se/p/cellplast-jackon-jackopor-eps-80-20x600x1200mm-14-4m-pkt/5547964/
Här är den. Vet inte om de bara säljer hela paket, men jag har för mig att jag köpte några lösa skivor.
Här är den. Vet inte om de bara säljer hela paket, men jag har för mig att jag köpte några lösa skivor.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 944 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15 944 inlägg
Jag hittade EPS på Hornbach (Hittade inte XPS). 20 kr för en skiva tror jag så värt ett försök att se om det minskar nedkylningen från luckorna.
Före:
Efter:
Före:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Efter:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Montera kök på bågnande vägg och 120cm regelavstånd?
Kök -
Istället för 20cm cellplast?
Isolering -
Gjuta upp 2 cm Under cellplast
Byggmaterial & Byggteknik -
Kan man ha 5 cm luftspalt emellan 2 skivor cellplast i golvisoleringen?
Altan & Uteplats -
Bilder grundbygge garage med 20cm cellplast...
Grund & Markarbeten