B Barky skrev:
[bild]
Cirkulationspump från GRUNDFOS, modell UPS 15-40 ES, tekniska specifikationer synliga, på en suddig bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

B BSOD skrev:
Tror denna kan passa men är inte hundra säker.
[länk]
B BSOD skrev:
[länk]
B BSOD skrev:
[länk]
Ser ju bra ut, tack

Den ser inte särskilt gammal ut så det måste rimligen finnas likadana att köpa.

Jag hörde med dem och första tipset var rätt. Den ska passa, är väl ca 20 år gammal…

Med lite tur så är motordelen identisk med de vanliga pumparna, så man kan byta bara motordelen och låta bottendelen sitta kvar

P Plutus skrev:
Med lite tur så är motordelen identisk med de vanliga pumparna, så man kan byta bara motordelen och låta bottendelen sitta kvar
Ok, vågar nog inte chansa, är nog bäst att byta hela då den har 20 år på nacken… Kanske en ny tar mindre el också ?

Varför tycker du att ditt egna inlägg platsar som "bästa inlägg"? Det borde tillfalla @BSOD som du citerar.

R roli skrev:
Varför tycker du att ditt egna inlägg platsar som "bästa inlägg"? Det borde tillfalla @BSOD som du citerar.
med 5 inlägg så kanske det är forumovana bara

K Kurtivan skrev:
med 5 inlägg så kanske det är forumovana bara
Oj då är ju hans svar jag menade, har gjort fel sorry

R roli skrev:
Tror jag lyckades ändra så det blev rätt

• Gilla
Kurtivan och 1 till
  • Laddar…
B Barky skrev:
Tror jag lyckades ändra så det blev rätt
Japp. Nu är BSOD inlägget valt

Jag har själv en likadan pump, konstaterade att det var motorkondensatorn som gett upp! Bytte den och pumpen fungerar ännu. Värre är om lager gett med sig!

M _Magnus L skrev:
Jag har själv en likadan pump, konstaterade att det var motorkondensatorn som gett upp! Bytte den och pumpen fungerar ännu. Värre är om lager gett med sig!
Ok jag är inte så haj på det, men verkar som den fastnat. Försökte lossa den med mejsel men då gick något sönder. Har nu beställt ny pump.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.