När vi började riva en del av taket i vår inredda källare så fanns det här där. Ser nästan ut som luftrötter men är helt torra och sitter ganska fast. När man sliter av en "rot" så är de n seg och ihålig & innehåller ett litet svart frö eller rest av något. Får nästan för mig att det är någon form av insekt men vet inte om jag ska fortsätta rivander eller om jag behöver ringa Anticimex. Takbjälkar med torra, rotliknande strukturer och svart frö inuti vid en rivning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Torkade, rotliknande utväxter som sitter fast på avtäckta takbjälkar i en källare.
Skapa konto
Torra, ihåliga strukturer som liknar rötter med svart frö på källartak.
Skapa konto

lärjungen
P pontus7111 skrev:
När vi började riva en del av taket i vår inredda källare så fanns det här där. Ser nästan ut som luftrötter men är helt torra och sitter ganska fast. När man sliter av en "rot" så är de n seg och ihålig & innehåller ett litet svart frö eller rest av något. Får nästan för mig att det är någon form av insekt men vet inte om jag ska fortsätta rivander eller om jag behöver ringa Anticimex. [bild] [bild] [bild]
Det är en insekt, men minns tyvärr ej vilken. Det vita är dess puppor eller vad man skall kalla det. Vill minnas att det är en grön flygande insekt. Ofarlig för huset om det är den. Hade mycket av det där under takpappen tidigare.

Bästa svaret

Det är humlemott som ligger bakom det dvs lämnade kokonger och helt ofarligt på alla sätt.

• Gilla
pontus7111 och 1 till
  • Laddar…
Jag fullkomligt älskar Bygga Hus Forum, tog inte många minuter innan svaret kom. Tack @GK100 för ett adekvat svar, vilket gjorde livet enklare för mig.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.