2 774 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Ogräsborttagning: Ryobi RY18PCA vs RY18PCB, vad är skillnaden egentligen?
Behöver rensa mellan stenläggning och även rengöra plattorna. Vi har visserligen en högtryckstvätt, men farsan menar på att det sliter på plattorna och drar upp för mycket sand mellan plattorna. Vi har även en ogräsbrännare, men det tar ju på tok för lång tid att gå där och bränna överallt.
Därför funderar jag på en Ryobi och kollade på RY18PCA. Det ser ut att vara samma maskin som RY18PCB, men olika adaptrar? Eller är det helt olika maskiner som bara ser liknande ut?
Vad använder ni själva och rekommenderar?
Tack på förhand!
Därför funderar jag på en Ryobi och kollade på RY18PCA. Det ser ut att vara samma maskin som RY18PCB, men olika adaptrar? Eller är det helt olika maskiner som bara ser liknande ut?
Vad använder ni själva och rekommenderar?
Tack på förhand!
Jag undrar också det.
Jag minns att för några år sedan så sålde de en maskin där man köpte munstycken separat. Den såg mer eller mindre identisk ut som dessa maskiner och munstycken fanns att köpa löst i kartong i butikerna. Jag tror de bara sålde den under en säsong. Jag var på väg att köpa men tänkte att jag väntar till våren för jag behövde den inte under hösten/vintern. När våren kom så hade den utgått och man var tvungen att köpa två maskiner för samma funktion.
Synd om de som köpte den gamla modellen och trodde att de skulle kunna köpa nytt munstycke året efter.
Det vore ju kul om någon som köpt både RY18PCA och RY18PCB kunde testa om munstycken går att flytta från den ena till den andra. Skulle iofs inte förvåna mig om de ändrat på plasten bara för att de inte skall passa.
Jag minns att för några år sedan så sålde de en maskin där man köpte munstycken separat. Den såg mer eller mindre identisk ut som dessa maskiner och munstycken fanns att köpa löst i kartong i butikerna. Jag tror de bara sålde den under en säsong. Jag var på väg att köpa men tänkte att jag väntar till våren för jag behövde den inte under hösten/vintern. När våren kom så hade den utgått och man var tvungen att köpa två maskiner för samma funktion.
Synd om de som köpte den gamla modellen och trodde att de skulle kunna köpa nytt munstycke året efter.
Det vore ju kul om någon som köpt både RY18PCA och RY18PCB kunde testa om munstycken går att flytta från den ena till den andra. Skulle iofs inte förvåna mig om de ändrat på plasten bara för att de inte skall passa.
Bästa svaret
Googlade lite på det och innan såldes de lösa så här (RAC815):
https://www.komplett.se/product/1127976
https://www.komplett.se/product/1127976
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Vilka spolhandtag är kompatibla med Ryobi högtryckstvätt?
Verktyg & Maskiner -
Ryobi gräsklippare går ojämt
Trädgårdsmaskiner -
Lyckats sätta fast en kort bits i min ryobi slagskruvdragare
Verktyg & Maskiner -
Ryobi 36 v elgräsklippare startar ej
Trädgårdsmaskiner -
Ryobi grästrimmer - hur få loss tråd som fastnat?
Verktyg & Maskiner