Byggahus.se
Jag ska flytta en uteplats och behöver demontera en spaljévägg först. Men jag kan för mitt liv inte hitta någon bit som passar till skruvarna som använts vid monteringen. Kan någon guida mig på rätt väg? Känner någon igen spåret? Vad kan det kallas? Jag hittar inget liknande på Google. Provade Torq som såg rätt likt ut men de passade inte alls.
 
  • Närbild på en ovanlig skruv i träspaljé, möjligtvis med säkerhetsspår.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Warleod
  • Laddar…
S stigdaniel skrev:
Provade Torq som såg rätt likt ut men de passade inte alls.
Nu ska man ju kunna läsa innantill innan man svarar. Fail.... :oops::oops::oops:

LOX verkar bättre...
 
Alfredo Alfredo skrev:
Nu ska man ju kunna läsa innantill innan man svarar. Fail.... :oops::oops::oops:

LOX verkar bättre...
Doh!
stupid_head.jpg
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 1 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
LOX heter dom.
[länk]

Verkar vara nåt som Grabber har hittat på själv?
Tusen tack!
Jag tog loss första sektionen med multimaster, vinkelkap och hammare och det var ingen vacker syn.
 
  • Gilla
Rickardfixare
  • Laddar…
Brukar sätta sisådär var tionde skruv eller så med torq-set. Eller kanske en tri-wing om jag är på det humöret. Det tycker säkert kommande renoverare är skoj :)
 
  • Gilla
  • Haha
Johan456 och 8 till
  • Laddar…
Bernieberg Bernieberg skrev:
Brukar sätta sisådär var tionde skruv eller så med torq-set. Eller kanske en tri-wing om jag är på det humöret.
Det finns en speciell plats där nere reserverad för såna som dig! :devilish:
 
  • Gilla
  • Haha
Johan456 och 3 till
  • Laddar…
S stigdaniel skrev:
Jag ska flytta en uteplats och behöver demontera en spaljévägg först. Men jag kan för mitt liv inte hitta någon bit som passar till skruvarna som använts vid monteringen. Kan någon guida mig på rätt väg? Känner någon igen spåret? Vad kan det kallas? Jag hittar inget liknande på Google. Provade Torq som såg rätt likt ut men de passade inte alls.
Det fungerar alldeles utmärkt med Ph2 på LOX.
http://www.grabber.se/wp-content/uploads/2014/03/Prod_Bits201212webb.pdf
 
Bara för att jag skojade om detta så åkte jag på problem själv. Håller på att fixa med fasaden och behövde lossa på en del av bandtäckningen som plåtslagaren skruvat där plåt möter fasad. Skruven var typ montageskruv och det såg ut som torx. Men inget bits passade. Tittade närmare och då var det åtta ingrepp istället för sex som vanlig torx. Till slut lyckades jag med en flatmejsel backa ut dem. Måste nog sluta smyga in flygplansskruvar för att jävlas, verkar ge dålig karma :rofl:
 
  • Gilla
tveksamt
  • Laddar…
S stigdaniel skrev:
Jag ska flytta en uteplats och behöver demontera en spaljévägg först. Men jag kan för mitt liv inte hitta någon bit som passar till skruvarna som använts vid monteringen. Kan någon guida mig på rätt väg? Känner någon igen spåret? Vad kan det kallas? Jag hittar inget liknande på Google. Provade Torq som såg rätt likt ut men de passade inte alls.
Det kallas för lox och används till trallskruv från bl a grabbee
 
Tack för tipset! Nu fick jag visserligen svar i tråden för två år sedan men du ska ha en eloge för att ha hittat tråden
 
  • Gilla
Johan456
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.