Eftersom inte färgerna är standardiserade, så kan man tyvärr inte säga hur det ska kopplas. Du måste för det första veta vilken, som är fasledare ( gör lättast genom att mäta) och om den kanske även ska kopplas vidare till en annan brytare. De 3 (4?) tändtrådarna måste man ju också veta vad som ska styras av respektive kabel och med vilken knapp.
Bästa svaret
Det finns en blå och en gulgrön också som går rakt igenom dosan. Sitter det ett vägguttag under strömbrytaren också? Ser jag rätt när jag säger att den ena svarta går nedåt medan den andra går uppåt? Samt att den bruna och båda vita går uppåt? Min gissning baserad på dessa antaganden är att de båda svarta skall sitta på L samt den bruna och de två vita skall sitta på varsin pil. Det är lite olustigt många trådar för att börja prova sig fram. Det vore bättre om du kan titta i dosor och verifiera att det stämmer innan du kopplar in det.
Ja det sitter ett uttag precis brevidA Avemo skrev:Det finns en blå och en gulgrön också som går rakt igenom dosan. Sitter det ett vägguttag under strömbrytaren också? Ser jag rätt när jag säger att den ena svarta går nedåt medan den andra går uppåt? Samt att den bruna och båda vita går uppåt? Min gissning baserad på dessa antaganden är att de båda svarta skall sitta på L samt den bruna och de två vita skall sitta på varsin pil. Det är lite olustigt många trådar för att börja prova sig fram. Det vore bättre om du kan titta i dosor och verifiera att det stämmer innan du kopplar in det.
Och det fungerar inte men alla andra gör det i köket så antar att dom är samman kopplade
Redigerat:
Klicka här för att svara