Byggahus.se
O oddan skrev:
Vart köper man bäst Graco munstycken av typen RAC-X FFLP?
Finns på Alcros Beckers proffsbutiker som säljer Graco, om inte annat kan de ta hem.

Utländska sidor finns ju om du googlar. Har själv handlat från England när en stor ehandlare hade kampanj på munstycken till min förra handhållna Airless. Funkade hur bra som helst.
 
Semiproffset Thiger skrev:
Finns på Alcros Beckers proffsbutiker som säljer Graco, om inte annat kan de ta hem.

Utländska sidor finns ju om du googlar. Har själv handlat från England när en stor ehandlare hade kampanj på munstycken till min förra handhållna Airless. Funkade hur bra som helst.
Tack för tipset om Alcro-Beckers butiker. Om du har några konkreta tips på utländska e-handlare så tar jag gärna det. England är inte ett alternativ efter Brexit! Väntar fortfarande på leverans av en vara som exporterades den 5 Januari.
 
Pirro Pirro skrev:
[länk]
Topp! Ska hör av mig till Stockholmsbutiken och kolla vad dom har för utbud!
 
Hej, Jag har en leverantör jag kan beställa av och få riktigt bra pris på Airlessco, toppkvalité

Skriv PM om ni är intresserade.
 
En anledning till att jag undrar är för jag funderar på att köpa en Graco Ulta trådlös! Någon här som har erfarenhet av den? Med ett litet FFLP-munstycke går det (enligt Youtube) också toppenbra att spraya snickerier med en fin finish.

Står och väger den mot en Graco Airless A20 men är lite lockad av det bärbara.
 
O oddan skrev:
Tack för tipset om Alcro-Beckers butiker. Om du har några konkreta tips på utländska e-handlare så tar jag gärna det. England är inte ett alternativ efter Brexit! Väntar fortfarande på leverans av en vara som exporterades den 5 Januari.
England är just nu lite struligt. Man får lugna sig att beställa därifrån tills det högpolitiska spelet är över..

Jag har använt mig av Spraydirect när jag köpte ett tillbehör som inte fanns i Sverige. Då åkte även munstycken med som var billigt just då.
 
  • Gilla
oddan
  • Laddar…
O oddan skrev:
En anledning till att jag undrar är för jag funderar på att köpa en Graco Ulta trådlös! Någon här som har erfarenhet av den? Med ett litet FFLP-munstycke går det (enligt Youtube) också toppenbra att spraya snickerier med en fin finish.

Står och väger den mot en Graco Airless A20 men är lite lockad av det bärbara.
Jag hade den gamla Easymax WP. Sålde den för att köpa den nya handhållna. Antingen batteri eller sladdrivna. Lutar åt sladd då jag inte har några andra DeWalt verktyg och vill inte riskera behöva köpa nytt batteri när jag väl skall använda den.

har sprutat flera möbler med min gamla. Går hur bra som helst.
 
  • Gilla
oddan
  • Laddar…
Airless-discounter.de har en hel del också om man vill hålla sig inom EU
 
  • Gilla
oddan
  • Laddar…
Någon som vet vart man kan köpa Fuji Spray Semi-pro 2 inom EU? Andra modeller kan också vara intressant
 
J JPW skrev:
[länk]

Mängd brexit-strul är dock okänt...
Som jag nämnde för ett par inlägg sedan så väntar jag fortfarande på 2 frässtål som jag beställde från England den 5 Januari. Men av allt att döma så borde dom dyka upp i dag faktiskt! Men ändå, väldigt lång väntan!

Enligt https://www.fujispray.com/where-to-buy så finns det 2 distributörer inom EU, men ingen av dom verkar ha e-handel. Kan skicka mail till båda och höra om dom säljer, samt om dom skickar till Sverige.

SMWWW4l.png
 
Kan återrapportera att jag inte har fått svar från någon återförsäljare
 
Efter mycket velande fram och tillbaks beställde jag tillslut en Fuji Mini-Mite 3 Platinum med en T75 gravity gun från Axminster. Tog DHL flygfrakt eftersom kostnaden var relativt liten i sammanhanget, och fick den efter 2 dagar! Väldigt imponerande!!
 
Nu måste jag bara lära mig att sprutmåla! :)

Kan börja med en fråga. I mitt nuvarande projekt ska sprutmåla en garderob och lite bokhyllor. Jag funderar på vart jag ska stå och måla.

1. Stå på balkongen. Har en ganska stor balkong men jag är orolig över är att det ofta är ganska blåsigt där (nära havet) och att det dels ska påverka hur färgen lägger sig men också att det ska blåsa runt smuts/pollen/grus/mm.

2. Har ett rum i lägenheten som ska göras om till barnrum snart så kan tömma det på allt och göra om det till en sprutrum i cirka en vecka. Det finns 2 fönster för ventilation.

I båda fallen behöver jag nog bygga någonting som skyddar omgivning mot overspray och liknande. På balkongen kan jag nog förlita mig på den naturliga ventilationen men inomhus kanske jag får ha någon fläkt som blåser ut genom ett fönster?

Hur gör ni?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.