Byggahus.se
T
M M.sandström skrev:
Danske bank ger 1.18 om man är med i vissa fack .. inga krav på belånings procent.
Min bror har nyligen kollat med Avanza och fått ett förslag på runt 1 % men han har ganska mycket aktier och fonder.
 
T
S spacemoose skrev:
jag fick 1,19 i 1 års bindningstid hos Sparbanken skåne. 60% belåningsgrad.
Men det var först efter att jag skickat efter amorteringsunderlag från banken. Då blev det fart på min personliga bankman..
Jag har bara 37 % belåningsgrad men då jag är pensionär vill inte många banker ha mig. Mitt huslån är det enda lån jag har. Ingen bank vet att jag kommer att ärva ett antal miljoner och kan då betala hela mitt huslån på 950,000 men får jag ner räntan kommer jag utöka mitt sparande i aktier och fonder hos den bank som ger lägst ränta. I dag har jag runt en halv miljon i tre olika ISK konton och en rent ny bil som jag betalade kontant.
 
T Tibb skrev:
Jag har bara 37 % belåningsgrad men då jag är pensionär vill inte många banker ha mig. Mitt huslån är det enda lån jag har. Ingen bank vet att jag kommer att ärva ett antal miljoner och kan då betala hela mitt huslån på 950,000 men får jag ner räntan kommer jag utöka mitt sparande i aktier och fonder hos den bank som ger lägst ränta. I dag har jag runt en halv miljon i tre olika ISK konton och en rent ny bil som jag betalade kontant.
Kolla med Avanza!
Dom har alltid varit trevliga på telefon. Smidigt att föra över pengar till och appen till telefonen fungerar klockrent.
Jag har själv 965,000kr i lån 1,29% ränta 1037kr i ränta i månaden. Skönt att slippa göda Swedbank varje månad.
 
  • Gilla
Tibb
  • Laddar…
T Tibb skrev:
Jag har bara 37 % belåningsgrad men då jag är pensionär vill inte många banker ha mig. Mitt huslån är det enda lån jag har. Ingen bank vet att jag kommer att ärva ett antal miljoner och kan då betala hela mitt huslån på 950,000 men får jag ner räntan kommer jag utöka mitt sparande i aktier och fonder hos den bank som ger lägst ränta. I dag har jag runt en halv miljon i tre olika ISK konton och en rent ny bil som jag betalade kontant.
det är riktigt kasst att man behandlar kunder så olika. Man ska inte ha för lite bolån för då är man ingen bra kund och man ska inte ha för mycket bolån för då är man en risk.
Sen när man plötsligt blir pensionär så blir kassaflödet av förklarliga skäl lägre och då är man inte längre intressant trots en fastighet med bra övervärde. Riktigt skevt.
 
  • Gilla
Tibb
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.