Byggahus.se
Husqvarna Automower 330X från 2013 (uppgraderad till 430X)
Köpte nya batterier i år -- men de laddas inte som de ska.
köpte samma batterier som för tre år sedan och de fungerade utan problem. https://www.batterinet.se/shop/husqvarna-automower-320--4960p.html

Batterierna har rätt resistans, 12 kohm, mellan nollan och BSI, som det bör vara till årsmodell 2013.

De laddas endast till 17,2 Volt och på displayen i den dolda menyn (tryck 0 tre sekunder) står det att de har kapaciteten 2 600 mAh fast de har det dubbla, 5 200 mAh och att de är laddade 2651 gånger.

Kan det hjälpa att nollställa batterihistoriken? Hur görs det?
 
  • Display visar batteristatus med spänning, antal laddningar och kapacitet för en robotgräsklippare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har exakt samma problem. Mätte BSI på originalbatteriet till 20k och la till 8k på den nya packen. Nu visar den 4160 mAh men fungerar inte bra iaf.
 
A anjo1103 skrev:
Husqvarna Automower 330X från 2013 (uppgraderad till 430X)
Köpte nya batterier i år -- men de laddas inte som de ska.
köpte samma batterier som för tre år sedan och de fungerade utan problem. [länk]

Batterierna har rätt resistans, 12 kohm, mellan nollan och BSI, som det bör vara till årsmodell 2013.

De laddas endast till 17,2 Volt och på displayen i den dolda menyn (tryck 0 tre sekunder) står det att de har kapaciteten 2 600 mAh fast de har det dubbla, 5 200 mAh och att de är laddade 2651 gånger.

Kan det hjälpa att nollställa batterihistoriken? Hur görs det?
Hej!
Lyckades du fixa detta? Jag har identiskt problem på min 430X (uppgraderad 330X).
 
Någon som lyckades fixa detta? Har samma problem på min.
 
Har också en 330x (uppgraderad till 430x) som står inför batteribyte. Låter inte så hoppfullt...
 
Min funkar med ett batteri. Men kopplar man in båda så funkar det inte.
 
galento
Bytte båda i våran 330/430 -15 och det blev bra. Originalbatterier från GPLshop.
 
galento galento skrev:
Bytte båda i våran 330/430 -15 och det blev bra. Originalbatterier från GPLshop.
Köpte du två sådana kit då eller ett kit och ett extra batteri?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.