Byggahus.se
Jodå de är godkända o har behörighet. Jo jag förbereder för både utomhusspa, el till laddhybrider etc. Solceller har jag kikat på, men inte Riktigt fastnat för konceptet än. Finns många hål o stoppa pengarna i så solceller får helt enkelt vänta. Vad behövs förberedas för det annars?
 
S socker22 skrev:
Jodå de är godkända o har behörighet. Jo jag förbereder för både utomhusspa, el till laddhybrider etc. Solceller har jag kikat på, men inte Riktigt fastnat för konceptet än. Finns många hål o stoppa pengarna i så solceller får helt enkelt vänta. Vad behövs förberedas för det annars?
En bra plats att sätta upp inverter + DC säkringar.

Se bild i inlägg #22
https://www.byggahus.se/forum/threa...al-och-maetartavla.343329/page-2#post-3296016
 
Kan vara bra att förbereda genom att dra nödvändigt kablage samt förbereda uppställningsplats för utrustning. Om det kostar ex 10 ts nu spar du säkert minst 10 till 20 ts på bara den biten mot om du skulle
Behöva dra det sen när du väl installarerar det. Om det nu är om 10 år eller 2 så tror jag det lät är värt att göra det! Kolla priser med elfirman! Jag bara höftar har inte satt mig in i ditt hus och hur en anläggning ser ut. Utan mer resonemanget det kostar inget att fråga när du ändå är i farten!
 
  • Gilla
socker22
  • Laddar…
Samt att det säkert går dra på bättre och snyggare sätt.
 
Tack för de goda råden!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.