Byggahus.se
B
Jag gav mig på en målning av köksluckorna. Plockade ner de (träluckor).

Spacklade, slipade, grundmålade med snickerigrund och har sedan använt Nordsjö ambition superfinish halvblank som färg.

Jag måste säga att det är den sämsta färgen jag använt. Visst, den flyter ut bra och man ser inga penselränder MEN det verkar saknas en hel del pigment i färgen?! Någon mer som har erfarenhet av färgen?

Mina luckor va lackat trä tidigare och grundades efter slipning med Nordsjös häftgrund supertäck. Efter 4 lager färg syns fortfarande trät igenom. Hur är det möjligt?

De stora plana ytorna är målade med roller och linjerna med liten pensel. Det kvittar hur jag bär mig åt. Eftersom färgen är så rinnig så går det inte att ta för mycket färg heller. Ligger hela tiden på gränsen för att det varken ska rinna men samtidigt tillräckligt mycket för att det ska flyta ut. Men färgen täcker inte.
 
Vilken kulör är det?
 
B
Martin321 Martin321 skrev:
Vilken kulör är det?
Base white
 
B Bob-TheBuilder skrev:
Base white
Där har problemet, kulören. Borde ha brutits. Att måla med Bas vit är hopplöst för täckningens skull.
 
B
Martin321 Martin321 skrev:
Där har problemet, kulören. Borde ha brutits. Att måla med Bas vit är hopplöst för täckningens skull.
Ok :( hade ingen aning om det.

Tack för infon
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.