Byggahus.se
Det löser man väl genom att inte skruva rören i botten?
 
Staffans2000
Men utan lin eller....:surprised:gängtape kommer det att glappa.
Så någon form av gänglåsningspreparat bör användas när gängan inte stämmer överens med verkligheten.
 
Redigerat:
R
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Men utan lin eller....gängtape kommer det att glappa.
Loctite 270
 
Staffans2000
Touche.
 
Kanske kan vara ett användningsområde för gängtape på osynliga änden av rören, är ju inget som behöver bli tätt. :)
 
useless useless skrev:
Det löser man väl genom att inte skruva rören i botten?
Jovisst, men då blir ju längden mellan vad det nu är inte 300 +- 1 mm.
 
GK100 GK100 skrev:
Kanske kan vara ett användningsområde för gängtape på osynliga änden av rören, är ju inget som behöver bli tätt. :)
Blir det inte lite äkta industrikänsla med garn som sticker ut?
 
Redigerat:
R
elpaco elpaco skrev:
Blir d

Vlir det inte lite äkta industrikänsla med garn som sticker ut?
Fixar man med ett par tuber molybdenfett.
 
  • Gilla
elpaco
  • Laddar…
elpaco elpaco skrev:
Blir d

Vlir det inte lite äkta industrikänsla med garn som sticker ut?
Jo då blir det fullbordat kanske gärna med linplja istället för de mer nutida pastorna på tovorna.
 
Vi gängar fortfarande en del i industrin, fast där har man ju potential att få det snyggt, med massiva vinklar i varmhållfast gods osv.. har gängat miltals med rör i vanliga husbyggen och jättekontorsbyggen i norge också, där är dom fortfarande glada i blårören, till värme och sprinkler då i huvudsak. Jag håller ju med rörläggarn i tidigare inlägg, billigast blir att göra själv, köpa en längd på lokala stålgrossen, betala kontant om möjligt.. handelstuber funkar att gänga, kolla så det blir rätt dimension bara. gängkloppa och rörskärare så kan man göra det mesta.
 
Jag var i precis samma situation för ett par år sedan. Det slutade med att jag jag köpte en färdig stång med böjar och fästen från Granit tror jag, kapade till rätt längd, och sedan slabbade ihop med kemisk metall. Ser passande grovt ut och håller fint.
 
  • En DIY klädstång av rör och böjar monterad under en hylla med hängande kläder.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
Ingemar O och 1 till
  • Laddar…
Jag gogglade på "stålgrossist" för jag hade glömt vad stället hette som jag varit på.
Och här var ju en som hette precis så:
http://www.stalgrossisten.se/produkter/ror-och-halprofiler/

Hälften av lyckan i att goggla är ju att komma på vilka ord man ska goggla på.
Riktigt illa är ju när man webshoppat på Amazon en bildel och ser i förslagen "andra har shoppat dehär". SAMMA DEL MED ANNAN BENÄMNING TILL UNDER HALVA PRISET..
 
Staffans2000
Eller när jag sökte efter clips till jaggan och fick upp tyska lesbianers hemsida.
 
MathiasS MathiasS skrev:
Anledningen till att det inte finns är ju att man inte använder denna typ av rör i den moderna delen av världen. Det slutade man med för 50 år sedan.

Jag skulle gå till min närmaste järnhandlare, Bromma Stål och köpa rör, och sedan leta upp ett lämpligt gängsnitt så jag kan kapa och gänga rören i längder som är lämpliga för mitt projekt. Kopplingar verkar ju gå att köpa online.

Dessa rör används i allra högsta grad. Inte så mycket som värmerör på VVS sidan längre men inom sprinkler används de fortfarande väldigt mycket även om man börjar gå över till andra rör även där
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Eller när jag sökte efter clips till jaggan och fick upp tyska lesbianers hemsida.
Hittade du några clips som tillfredsställde dina behov?
 
  • Gilla
123abc
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.