jonastroms
Har precis målat några väggar och ska dra av maskeringstepjen någon här säger att det ska vara exakt en viss tid mellan målning och avdragning kan någon ge en mer exakt tid jag är lite osäker. När det är nymålet drar man inte med sig någon färg men det kan ju bli kladdigt och är det torkat kan man få med sig färg.

Någon som svara inom den tid från om med nu klockan 15:41 som det målades tills det tar att torka när tejpen ska av :crysmile: fast allvarligt :seenoevil: läser sällan instruktionerna det har jag en som gör men han är inte tillgänglig.

Dra direkt om du använt en vanlig lite billigare tejp eller satsa på en uv-tejp så kan den sitta kvar tills du är färdig.

• Gilla
jonastroms
  • Laddar…

Bästa svaret

1. Köp bara bra tejp (Tesa t.ex.)
2. Inomhus rycker jag tejpen efter nån halvtimme, färgen är nästan torr då om man använder en bra färg.

• Gilla
jonastroms
  • Laddar…
jonastroms
Det fick hur bra som helst snabba ryck tack för råd :D

jonastroms
martin43 martin43 skrev:
1. Köp bara bra tejp (Tesa t.ex.)
2. Inomhus rycker jag tejpen efter nån halvtimme, färgen är nästan torr då om man använder en bra färg.
Tesa givetvis har testat annan som lossnar det gör inte denna.

jonastroms
jonastroms jonastroms skrev:
Tesa givetvis har testat annan som lossnar det gör inte denna.
Stor skillnad gick perfekt denna gång får väl tacka tejpen kanske :geek:

• Tre rullar maskeringstejp mot vit bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
martin43
  • Laddar…
Tesa Precision kör jag alltid.
Blå ute, gul inne. Funkar perfekt. Kan tom tas bort o sättas dit flera gånger utan spår.
5379360A.jpg

• Gilla
jonastroms
  • Laddar…
jonastroms
martin43 martin43 skrev:
Tesa Precision kör jag alltid.
Blå ute, gul inne. Funkar perfekt. Kan tom tas bort o sättas dit flera gånger utan spår.
[bild]
Har en gång gjort en avstickare från Tesa tejpen en gång och allt blev fel så jag riskerar ingenting. Tesa it is. Den är överlägsen och kan till och med användas igen om man skulle vara sådan. :ok:

jonastroms
Varför byta häst om den fortsätter att vinna? :)

• Gilla
martin43 och 1 till
  • Laddar…
Jag var hos stallet idag och köpte fler hästar fast jag inte behöver, men det känns bra att ha lite olika hemma. :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.