Något osäker på placeringen av tråden, så ber om ursäkt om den hamnat fel.
Saken är den att vi har hittat en del döda larver eller vad det nu kan tänkas vara. Är det någon här som kan tänka sig vad det är för filurer och vad vi ska oroa oss för att de gör, typ äter tyg/trä/etc..
Saken är den att vi har hittat en del döda larver eller vad det nu kan tänkas vara. Är det någon här som kan tänka sig vad det är för filurer och vad vi ska oroa oss för att de gör, typ äter tyg/trä/etc..
Bästa svaret
Ser inte alls ut som päls- eller fläskänger.
Jag tror mer på dubbelfotingar (Diplopoda) som typiskt brukar gå att hitta i hörnen när man städar garage eller förråd. De är huvudsakligen växtätare och kommer in utifrån. De har lätt för att torka ut och rullar då ihop sig och dör. Plockar man upp dem så brukar det vara torra och sköra och går lätt sönder när man petar på dem.
Jag tror mer på dubbelfotingar (Diplopoda) som typiskt brukar gå att hitta i hörnen när man städar garage eller förråd. De är huvudsakligen växtätare och kommer in utifrån. De har lätt för att torka ut och rullar då ihop sig och dör. Plockar man upp dem så brukar det vara torra och sköra och går lätt sönder när man petar på dem.
Den beskrivningen stämmer bra med min erfarenhet. Dom kommer in men verkar inte trivas där.jac skrev:
Stickan
Stämmer mycket bra med vad jag noterat hittills. De är väldigt torra och mer eller mindre alltid ihoprullade. Ramlar i bitar om man kommer åt dem. Skönt om det är så, då känns de rätt ofarliga. =)jac skrev:
Liknande trådar
-
Dörr garage/förråd - kapa syll?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Ecodan 2-zon kit för förråd/garage
Värmepumpar -
Bygga garage/förråd mot stödmur
Byggmaterial & Byggteknik -
Dörr mellan garage och förråd?
Fönster & Dörrar -
Bygga garage av gammalt förråd
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus