Renoveringsnovis
· Västra Götaland
· 89 inlägg
Hejsan, jag får en varning på vår varvvattenberedare "Pressostat H/L kompressor reset." Ringde och pratade med ÅF i sverige och han sade att jag skulle kolla smutsfiltret. jag tror jag vet vilket som är smutsfiltret men skulle behöva lite bekräftelse. tycker det kommer ganska mycket vatten när jag börjar skruva på den, och vattnen är ganska svårt att fånga upp.
i första bilden har jag markerat det jag tror är smutsfiltret. jag har stängt av ventilen ovanför. är det någon mer man bör stänga av? (har slagit av strömmen också).
tackar!
i första bilden har jag markerat det jag tror är smutsfiltret. jag har stängt av ventilen ovanför. är det någon mer man bör stänga av? (har slagit av strömmen också).
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
tackar!
Renoveringsnovis
· Västra Götaland
· 89 inlägg
ahh ok! så jag kan 'stänga' pumpen med det spåret? på den nedre bilden så ser du cirkpumpen vid filtret i bakgrunden (den gråa) så om jag skriver på den skruven så stänger jag från 'andra hållet' också?
tack!
tack!
Renoveringsnovis
· Västra Götaland
· 89 inlägg
men du tror att jag är rätt ute med smutsfiltret iallafall? jag behöver inte fortsätta leta? den sitter på returledningen till VP.
Renoveringsnovis
· Västra Götaland
· 89 inlägg
Fast det sitter inge. På andra sida. Pumpen. Men du kanske menar som exerg, att jag kan stänga den på pumpen?
Tack för svar
Tack för svar
Stäng av VP
Svar ja , sitter ett skruvspår på kopplingen till vänster om pumpen på din bild , när du sätter tillbaka filtret
så öppnar du den till vänster först och inte har dragit fast sexkanten riktigt så går en del luft ut
Sätt en burk under kommer ca 3 dl
Svar ja , sitter ett skruvspår på kopplingen till vänster om pumpen på din bild , när du sätter tillbaka filtret
så öppnar du den till vänster först och inte har dragit fast sexkanten riktigt så går en del luft ut
Sätt en burk under kommer ca 3 dl
Renoveringsnovis
· Västra Götaland
· 89 inlägg
ok! tackar å de ödmjukaste för hjälpen. jag kunde ta ut och rengöra filtret, som var 'lite' igensatt. återstår att se om det var felet. men Er kunskap hjälpte mig verkligen. tack för det!
Klicka här för att svara