Vill installera två sirener med ljus/varning på två gavlar. 12 Volts.
Dessa ska aktiveras med två fjärrkontroller!
Vet inte riktigt hur.
Det bör vara samma funktion på båda. Jag har tänkt mig Nexa.
En tryckning på vilken som helst knapp ska aktivera båda. Off, stänga av båda.
Tanken är att ha en fjärr vid sängen. Den andra vid entrédörren.
Går det att göra?
Dessa ska aktiveras med två fjärrkontroller!
Vet inte riktigt hur.
Det bör vara samma funktion på båda. Jag har tänkt mig Nexa.
En tryckning på vilken som helst knapp ska aktivera båda. Off, stänga av båda.
Tanken är att ha en fjärr vid sängen. Den andra vid entrédörren.
Går det att göra?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja det går att lösa. Enklast är att du köper passande siren/blixtfyr. De drivs normalt 12 V så en transformator behövs också. Trafon kopplar du till nexa-mottagaren och sedan till siren/blixtfyr.
Mottagaren har flera minnesplatser så det går att koda två mottagare mot samma knapp på fjärrkontrollen.
Mottagaren har flera minnesplatser så det går att koda två mottagare mot samma knapp på fjärrkontrollen.
Är dessa mottagare programmeringsbara mha bygglar? Kollade en vi har hemma. Man programmerar genom att stoppa in mottagaren i vägguttaget och inom några sekunder trycka på en knapp på sändaren.
Denna går således inte att dubbelprogrammera...
Vet du någon med bygglar?
Denna går således inte att dubbelprogrammera...
Vet du någon med bygglar?
Bästa svaret
Nästan alla Nexamottagare har 6 minnesplatser, så det går bra att lägga till fler fjärrkontroller, har du försökt?A Atom skrev:
Peter. Jag ser inget som man kan påverka hårdvarumässigt.
Jag behöver 2 sändare som med en knapp aktiverar 2 mottagare samtidigt. Programmerade exakt likadant.
Om jag installerar en siren på norra sidan och en på söder sida, vill jag kunna aktivera båda samtidigt med knapp A. Oberoende på vilken sändare jag har i handen.
Jag behöver 2 sändare som med en knapp aktiverar 2 mottagare samtidigt. Programmerade exakt likadant.
Om jag installerar en siren på norra sidan och en på söder sida, vill jag kunna aktivera båda samtidigt med knapp A. Oberoende på vilken sändare jag har i handen.
Klicka här för att svara