Hej, har nu provmonterat en radiator under ett fönster, inga anslutningar är gjorda utan tanken är att det ska komma ut rör från väggen rakt in i radiatorns sida..
Hur som helst ser det lite trångt ut. Fönstret är 100 brett och radiatorn är en 600x900.
Det är knappt 15 cm under och 5 cm över precis som rekommenderat.. tanken är att det ska fräsas spår i fönsterbrädan som går ut över hela radiatorn.
Ska jag byta mot en smalare radiator eller är detta det bästa och snyggaste alternativet?
Hur som helst ser det lite trångt ut. Fönstret är 100 brett och radiatorn är en 600x900.
Det är knappt 15 cm under och 5 cm över precis som rekommenderat.. tanken är att det ska fräsas spår i fönsterbrädan som går ut över hela radiatorn.
Ska jag byta mot en smalare radiator eller är detta det bästa och snyggaste alternativet?
Jag tycker att det ser snyggt ut.
Tänkte bara använda handvred och central eller sektorstyrd reglering. Men för sakens skull hade det varit intressant att veta hur mycket en standardtermostat bygger ut. I alternativ två är det 10 cm kvar på var sida och man måste ju inte ha radiatorn centrerad.
Jag skulle nog ändå rekommendera utrymme så att det är möjligt att installera termostat.
Ser inte heller helt lätt ut att lufta radiatorn.
Klicka här för att svara


