Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Visst är det så ;). Vi har ju 8 rum så ett av dem kan hon få ha som djur-rum. Jag har ju ett biorum så det är jämt :)
 
  • Gilla
Keki och 1 till
  • Laddar…
8 rum! Tur du är ung å viril ;)
 
  • Gilla
Korro
  • Laddar…
Citat från mäklaren "8 rum varav 6 sovrum". Men just nu är det ett vardagsrum, en gillestuga, 3 sovrum, ett biorum, ett kontor och ett djurrum :). Han som byggde huset hade 5 barn så det är därför storleken :)
 
Ja, skynda renovera sovrummet för snart ska du börja producera "småsnickare" ;)
 
  • Gilla
lb_gbg
  • Laddar…
Ser bra ut! Får känslan av att detta hus ligger i vrenningebacken? Har jag rätt?
 
Happy wife- happy life, brukar jag säga :)

Kul med en projekttråd, har följt dina andra trådar, snyggt jobbat!
 
  • Gilla
Sparris
  • Laddar…
Jonatan79 skrev:
Ja, skynda renovera sovrummet för snart ska du börja producera "småsnickare" ;)
Jag har datummässigt bara kommit till sommaren 2013, jag ska uppdatera lite till så ska du få se sovrummet ;). Men det övas kan jag lova :rolleyes:
 
verktygsgurun skrev:
Ser bra ut! Får känslan av att detta hus ligger i vrenningebacken? Har jag rätt?
Du har helt rätt. Gräddhyllan i Oskarström ;) :thumbup:
 
Redigerat:
  • Gilla
verktygsgurun
  • Laddar…
simpa81 skrev:
Happy wife- happy life, brukar jag säga :)

Kul med en projekttråd, har följt dina andra trådar, snyggt jobbat!
Tack :)
Ja jag tänkte att jag får göra en stor tråd istället för alla små. Jag har planerat renoveringar fram till sommaren 2018 så det kommer bli en lång tråd. I sommar blir det tilläggsisolering och delvis ny fasad, sen blir det badrum i vinter :)

Sen är det kul själv att kunna se tillbaka på allt man gjort i kronologisk ordning :)
 
Redigerat:
  • Gilla
Frustrator
  • Laddar…
Min sambo (nu fru) hade lite olika krav om hon skulle gå med på att flytta till Oskarström.
Det var bland annat Walk-In Closet, Rostfri diskmaskin, Dubbelgarage och ett rum till hennes djur. I skrivande stund har allt utom dubbelgaraget ordnats, det får vi se om det blir av.
Jag började med rummet hon ska ha sina djur i. Det är inte alla som klarar av det men min fröken har 7st råttor och 3st jordekorrar. Vi hade en kanin på besök i 6 månader men den fick jag till sist bort (han bodde i dushen/bastun i källaren). Anledningen till att det blev mycket jobb är ekorrarna. De kräver 2kvm bur och ska helst kunna klättra och hoppa. Hos oss fick dem en bur på 6,8m3. Jag fick även borra ett hål för ventilation då det luktar så härligt gott inne hos dom älskade skadedjuren :screwy::banghead:
Det var det gamla kontoret som fick ge plats till djuren. Platsbyggd bur till ekorrarna, en pax fläkt som går dygnet runt och en nätdörr så de kan få springa löst i rummet ibland.
IMG_1206.PNG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

IMG_5364.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

IMG_5399.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En som testar ekorrarnas nya bur
IMG_5486.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

IMG_5527.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

IMG_5539.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

IMG_1592.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
brfbo och 9 till
  • Laddar…
Och här är våra inneboende
DSC_0703.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

IMG_5250.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

IMG_4359.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

IMG_9315.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

IMG_4215.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

IMG_4668.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
brfbo och 9 till
  • Laddar…

Bästa svaret

Ramnemark skrev:
Mitt favoritrum är självklart tv/biorummet. Där de röda skinnsofforna står. Det kommer bli ett stort projekt vintern 2017. Men det är mycket annat som står på listan före :)
Kan inte annat än älska din långa framförhållning och inställningen att göra ett rum i taget!!! Renoveringsregeln lyder: "Den som renoverar får alltid överraskningar och alla dessa är negativa." Detta ger per automatik ett ohanterligt kaos om man håller på med många projekt samtidigt, så :thumbup: för din strategi.
 
  • Gilla
Pappa1986 och 4 till
  • Laddar…
Tackar :). Jo det fungerar väldigt bra om man bara har ett projekt i taget. Det är väldigt skönt att allt material finns hemma eller pengarna till det finns sparat så det bara är att köra på. Det kommer alltid till saker men nu efter 4-5 projekt så brukar budgeteringen bli ganska bra. Första rummet, klädkammaren, räknade jag att den skulle kosta ca 7-8000kr. Lite färg, golv och inredningen. När jag var klar och alla kvitton räknade så var det runt 23000kr. Allt kostar mer än vad man planerar.

Hoppas folk hänger med tråden ända till 2017 ;)
 
Redigerat:
  • Gilla
Pappa1986 och 2 till
  • Laddar…
Kul att din sambo kräver dubbelgarage.
 
  • Gilla
SueSue och 2 till
  • Laddar…
Ja eller hon krävde garage till sin bil, vilket då blir ett dubbelgarage för hon får inte min plats i garaget :cool:
 
  • Gilla
RoTe
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.