915 632 läst ·
3 246 svar
916k läst
3,2k svar
Villa Ramnemark, projektet som bara växer.
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Citat från mäklaren "8 rum varav 6 sovrum". Men just nu är det ett vardagsrum, en gillestuga, 3 sovrum, ett biorum, ett kontor och ett djurrum
. Han som byggde huset hade 5 barn så det är därför storleken 
Ser bra ut! Får känslan av att detta hus ligger i vrenningebacken? Har jag rätt?
Tacksimpa81 skrev:
Ja jag tänkte att jag får göra en stor tråd istället för alla små. Jag har planerat renoveringar fram till sommaren 2018 så det kommer bli en lång tråd. I sommar blir det tilläggsisolering och delvis ny fasad, sen blir det badrum i vinter
Sen är det kul själv att kunna se tillbaka på allt man gjort i kronologisk ordning
Redigerat:
Min sambo (nu fru) hade lite olika krav om hon skulle gå med på att flytta till Oskarström.
Det var bland annat Walk-In Closet, Rostfri diskmaskin, Dubbelgarage och ett rum till hennes djur. I skrivande stund har allt utom dubbelgaraget ordnats, det får vi se om det blir av.
Jag började med rummet hon ska ha sina djur i. Det är inte alla som klarar av det men min fröken har 7st råttor och 3st jordekorrar. Vi hade en kanin på besök i 6 månader men den fick jag till sist bort (han bodde i dushen/bastun i källaren). Anledningen till att det blev mycket jobb är ekorrarna. De kräver 2kvm bur och ska helst kunna klättra och hoppa. Hos oss fick dem en bur på 6,8m3. Jag fick även borra ett hål för ventilation då det luktar så härligt gott inne hos dom älskade skadedjuren :screwy::banghead:
Det var det gamla kontoret som fick ge plats till djuren. Platsbyggd bur till ekorrarna, en pax fläkt som går dygnet runt och en nätdörr så de kan få springa löst i rummet ibland.
En som testar ekorrarnas nya bur
Det var bland annat Walk-In Closet, Rostfri diskmaskin, Dubbelgarage och ett rum till hennes djur. I skrivande stund har allt utom dubbelgaraget ordnats, det får vi se om det blir av.
Jag började med rummet hon ska ha sina djur i. Det är inte alla som klarar av det men min fröken har 7st råttor och 3st jordekorrar. Vi hade en kanin på besök i 6 månader men den fick jag till sist bort (han bodde i dushen/bastun i källaren). Anledningen till att det blev mycket jobb är ekorrarna. De kräver 2kvm bur och ska helst kunna klättra och hoppa. Hos oss fick dem en bur på 6,8m3. Jag fick även borra ett hål för ventilation då det luktar så härligt gott inne hos dom älskade skadedjuren :screwy::banghead:
Det var det gamla kontoret som fick ge plats till djuren. Platsbyggd bur till ekorrarna, en pax fläkt som går dygnet runt och en nätdörr så de kan få springa löst i rummet ibland.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En som testar ekorrarnas nya bur
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Och här är våra inneboende
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bästa svaret
Kan inte annat än älska din långa framförhållning och inställningen att göra ett rum i taget!!! Renoveringsregeln lyder: "Den som renoverar får alltid överraskningar och alla dessa är negativa." Detta ger per automatik ett ohanterligt kaos om man håller på med många projekt samtidigt, såRamnemark skrev:
Tackar
. Jo det fungerar väldigt bra om man bara har ett projekt i taget. Det är väldigt skönt att allt material finns hemma eller pengarna till det finns sparat så det bara är att köra på. Det kommer alltid till saker men nu efter 4-5 projekt så brukar budgeteringen bli ganska bra. Första rummet, klädkammaren, räknade jag att den skulle kosta ca 7-8000kr. Lite färg, golv och inredningen. När jag var klar och alla kvitton räknade så var det runt 23000kr. Allt kostar mer än vad man planerar.
Hoppas folk hänger med tråden ända till 2017
Hoppas folk hänger med tråden ända till 2017
Redigerat:
