Byggahus.se
larsbj skrev:
Tycker nog Festool är nästan bästa exemplet på saker som är av bra kvalite men inte värda sitt pris ;)
Förstår inte ditt resonemang, du tycker festool gör bra grejor men du vill inte betala för det? är det inte precis det som tråden handlar om. Kvalite måste får kosta lite, så vi slipper en massa slavarbete och skräp pådrivna av kvartals hysterin.
 
  • Gilla
Bezt
  • Laddar…
S
pelpet skrev:
Förra året bröt jag av en fiskars-skyffel och en svindyr grensax, och då behandlade jag inte grejorna alltför omilt. Nu fick jag tillbaks pengarna av plantagen, men jag köpte ju inte "kvalitetsgrejor" för att de skulle gå sönder efter ett år. Frågan är vad jag ska köpa istället?
Norrgavel har ett märke med redskap som ser bra ut. Kommer inte ihåg namnet dock.
 
Jag har köpt någon kratta och spade av märke Karlstad redskap. Är väldigt nöjd med dem,
 
Jag försöker reklamera alltid jag kan.
Problemet är att man kanske inte sparar kvittot för den där lilla prylen man köpt för 20 kr.
Men försöker och försöker. Fördelen är i alla fall att de stora kedjorna oftast inte är motvilliga att ta tillbaka skiten.
 
A
ichigo skrev:
Jag försöker reklamera alltid jag kan.
Problemet är att man kanske inte sparar kvittot för den där lilla prylen man köpt för 20 kr.
Men försöker och försöker. Fördelen är i alla fall att de stora kedjorna oftast inte är motvilliga att ta tillbaka skiten.
Problemet för mig med den ansatsen är att det kostar tid och pengar att åka fram och tillbaka till handlare för att reklamera och hantera garantiärenden så det är inte värt det.
 
H
bra-byggare skrev:
Problemet för mig med den ansatsen är att det kostar tid och pengar att åka fram och tillbaka till handlare för att reklamera och hantera garantiärenden så det är inte värt det.
På en del företag kan man få reseersättning. :D Vet att Ikea och Bahaus kan man få det. Bäst att ringa att kolla före dock.
 
HEM2121 skrev:
På en del företag kan man få reseersättning. :D Vet att Ikea och Bahaus kan man få det. Bäst att ringa att kolla före dock.
Jag vill minnas att konsumentköplagen säger att man har rätt till ersättning för sina utlägg för att kunna reklamera. Så det borde man i princip kunna få var som helst.
 
H
pyro skrev:
Jag vill minnas att konsumentköplagen säger att man har rätt till ersättning för sina utlägg för att kunna reklamera. Så det borde man i princip kunna få var som helst.
Har också för mig det, men jag är inte säker och jag orkade inte att gå in ock kolla på konsumentköplagen. ;)
 
Thomas_snickare skrev:
Förstår inte ditt resonemang, du tycker festool gör bra grejor men du vill inte betala för det? är det inte precis det som tråden handlar om. Kvalite måste får kosta lite, så vi slipper en massa slavarbete och skräp pådrivna av kvartals hysterin.
Hilti är värre... ;)
 
A
De lär aldrig ersätta mig för min förlorade fritid och den mentala påfrestning det medför för mig att behöva ha att göra med Bauhaus kundservice.
 
pyro skrev:
Jag vill minnas att konsumentköplagen säger att man har rätt till ersättning för sina utlägg för att kunna reklamera. Så det borde man i princip kunna få var som helst.
Det låter ju som gjort för hantverkare. De har ju redan färdiga rutiner för att fakturera restid samt tid spenderad i affärer.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.