Håller motorerna?
Vet att tex den 3,8 som fanns på 90-talet alltid sköt toppackningarna, men tex den gamla 3,1 gick hur länge som helst...har fö haft en sån men den var inget rolig, slö och törstig. Men den höll, hade gått 34 000 mil när jag sålde och enl bilregistret går den bilen än.
Vet att tex den 3,8 som fanns på 90-talet alltid sköt toppackningarna, men tex den gamla 3,1 gick hur länge som helst...har fö haft en sån men den var inget rolig, slö och törstig. Men den höll, hade gått 34 000 mil när jag sålde och enl bilregistret går den bilen än.
Den är ju i princip en 350 med 2 cylindrar fimpade.
Jag har inte hört om några vanliga fel på dom, vi har en Astro i firman med samma motor och den har gått 27 000 mil nu och gick som en klocka.
Drivlinan överlevde karossen iaf.
Jag tycker inte att v8 är något att sträva efter, även om jag åker 340hk v8-bil nu så tycker jag att en v6 eller ännu hellre raksexa har en trevligare motorgång.
Jag har inte hört om några vanliga fel på dom, vi har en Astro i firman med samma motor och den har gått 27 000 mil nu och gick som en klocka.
Drivlinan överlevde karossen iaf.
Jag tycker inte att v8 är något att sträva efter, även om jag åker 340hk v8-bil nu så tycker jag att en v6 eller ännu hellre raksexa har en trevligare motorgång.
Gillar också raksexor även om brukisen nu har v6.
Bättre än en raksexa är två, sommarkatten har v12, har aldrig kört en bil vars motor går mjukare.
Bättre än en raksexa är två, sommarkatten har v12, har aldrig kört en bil vars motor går mjukare.
S-10 är ungefär som en King Cab eller annan japslåda. Ska du ha en bil med modern motorstyrning går S-10 bort. V6:an är riktigt stenålders precis som automaten och resten av bilen.
För mig blir det antingen eller. En snål fyra eller en mastig V8. Vortec-sexan känns som en dålig kompromiss, drar soppa som en V8 men går obetydligt bättre än en fyra.
För mig blir det antingen eller. En snål fyra eller en mastig V8. Vortec-sexan känns som en dålig kompromiss, drar soppa som en V8 men går obetydligt bättre än en fyra.
Medlem
· västragötalands
· 193 inlägg
Jag har en pytte pickup själv en subaru 1800. Kan säga att skulle jag köpa pickup igen så skulle jag satsa på nått med mer lastkapacitet och mer flakyta. Tycker vw pickuperna ser schyssta ut.
Väcker den här tråden bara för att jävlas.
Sålde min väldigt ekonomiska S-10 i somras och slog till på en riktig rednecktruck, en Ford F250 1973 med FE 360-motor, C6-automat och skitgrov Dana 60-bakaxel.
Ekonomiskt sett ett nedköp. Den är rejält skabbig men ändå var den dyrare än min sjukt fina S-10. Den drar mer än dubbelt så mycket. Skattebefriat och drygt 600 kr/år i helförsäkring är en klen tröst.
Men vilken härlig bil. Totalt oöm. Lastar hur mycket som helst utan att knota. Och en utstrålning som är obetalbar. Moderna pickisar med dubbelhytt är säkert jättefina, men jag gillar det örnigt robusta och ett stort 8-fotsflak. En bil befriad från status, som man kan lämna med rutorna nere över natten även om väderleksrapporten ser halvdan ut.
Sålde min väldigt ekonomiska S-10 i somras och slog till på en riktig rednecktruck, en Ford F250 1973 med FE 360-motor, C6-automat och skitgrov Dana 60-bakaxel.
Ekonomiskt sett ett nedköp. Den är rejält skabbig men ändå var den dyrare än min sjukt fina S-10. Den drar mer än dubbelt så mycket. Skattebefriat och drygt 600 kr/år i helförsäkring är en klen tröst.
Men vilken härlig bil. Totalt oöm. Lastar hur mycket som helst utan att knota. Och en utstrålning som är obetalbar. Moderna pickisar med dubbelhytt är säkert jättefina, men jag gillar det örnigt robusta och ett stort 8-fotsflak. En bil befriad från status, som man kan lämna med rutorna nere över natten även om väderleksrapporten ser halvdan ut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder