Byggahus.se
Ska beställa lite flexslang, för el och nätverk, från elbutik.se.

Är det någon av varianterna som de säljer som man bör akta sig för, och är det någon som anses som bättre än övriga?
Anledningen till frågan är att jag vid husägandets begynnelse för en 5-6år sedan handlade nåt som visade sig vara skräp på Jula, tunn och mjuk och krävde en klammer va 10cm snudd på.

http://www.elbutik.se/category.html/installationsror

Och lite VP2´or blir det. :)
 
PM Flex Easy Flow brukar väl vara den som rekommenderas flitigast av elektrikerna här i forumet. Jag har kört med den "vanliga" PM Flex från elbutik och tycker den fungerar mycket bra!
 
Ovanstående har jag också använt som glad amatör och den är en dröm att använda!
 
Köp slang med färdigdragen datakabel.
 
el_richard skrev:
Köp slang med färdigdragen datakabel.
Ja kanske värt att kolla, får göra en mellan tummen och pekfingret uppskattning hur mycket det kommer gå åt. :)
Tack för tipset.
 
Du kan köpa fördragen slang till nästan samma pris som slang och kabel, och då slipper du ett moment, så om du värderar arbetstiden så är fördraget betydligt "billigare".
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Lite besvärligt bara att man måste köpa 100 meter slang när man behöver typ 13 meter.
 
Troligtvis behöver TS mer än 13 meter om han ska bygga ett nätverk. Behöver man bara 13 meter totalt spelar det knappast någon större roll vad man använder.
 
  • Gilla
el_richard och 1 till
  • Laddar…
Källaren ska fixas framöver, så förmodligen kommer 100m gå åt som smör..
Frågan är väl bara om man ska dela upp 'lidandet' (kostnaden). :)
Dra i tråd känns inte jättebesvärligt, iaf inte när man själv satt slangen (skulle dra om tråd i köket och trodde jag skulle få dra utanpåliggande....).
 
Henke-el skrev:
Pipelife också en grymt bra slang med lågfriktion. Finns även i 50m ringar.

[länk]
Tack för tipset!
Har tidigare kunnat shoppa på NEA men har inte längre den möjligheten, så tips uppskattas. :)
 
har en hel del flexslang som jag skulle vilja bli av med 50m
hör av er vid snabb affär
 
  • Rulle av flexslang med etikett som visar 50 meter, svart, märkt "Made in Germany".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hand håller svart flexslang med rulle av flexslang i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.