M
Hej

Håller på och dränerar om källaren och har i nuläget fäst upp utedelen till min bosch luft/vatten. Den är i ett fixerat läge och i precis samma höjd som innan jag ”hängde upp den”.

Jag skulle behöva höja marknivån ca 10-15cm på framsidan och undrar då hur pass flexibla dessa flexislangar är (de svarta isolerade) som går in i pumpen. Vad jag förstår så innehåller de ett gummirör inuti utanmätet men som kan bli relativt torrt med tiden(?) pumpen är ca 2 år gammal.

Vad tror ni? Törs man höja upp den 15cm eller spricker gummit inuti slangarna? Någon som gjort samma sak?

Installation av vitvara, hjälpkonstruktion av trä, arbetare med skyddsväst och hörselskydd, tegelhus, utomhus, dagtid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grop mellan byggnader, isolerrör fastsatta på trästöd, grå vägg, tegel, grus och gräs synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Slangarna liknar denna innanför isoleringen
Flexibel, metallflätad, anslutningsslang med gängade kopplingar, ligger på grå yta, webbadress nedtill.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Inga problem, finns det bara längd så går det bra och det är vanligt systemvatten i dom, se bara till att det inte blir veck på dom. Vill dom vrida sig kan du lossa muttern och vrida slangen
 
  • Gilla
Modski
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.