Byggahus.se
Hej,
Funderar på att köpa en Siemens inbyggnads grill (Lavastensgrill) och undrar om någon har erfarenhet av denna.

http://www.siemens-home.se/produkter/matlagning/hällar/ET375MU11E.html?source=browse

Den verkar schyst men till skillnad från t.ex. IKEAs grillhäll så har denna en tappkran under grillen eftersom man verkar fylla den med vatten vid grillning.

Jag undrar bl.a.
- Blir det bra när man grillar?
- Har någon erfarenhet av att koppla tappkranen direkt till avloppen så man slipper manuellt ställa en kastrull eller liknande under i skåpet

Tips tas gärna emot.

Mvh
Stefan
 
Jag har inte haft den och inte en med kran. Men jag hade en lavastensgrill i förra lägenheten. Använd tre ggr, och varje gång skrek jag av ilska för att det osade och blev dimma i hela lägenheten. Lite som att grilla med kolgrill inomhus. Spelade ingen roll vad vi gjorde men det droppade matfett/ifrån maten/marinad/whatever och såklart osar det.

4000 spänn, perfekt att ställa varma kastruller på däremot!! (trä diskbänk brevid)
 
Kattvovven skrev:
Jag har inte haft den och inte en med kran. Men jag hade en lavastensgrill i förra lägenheten. Använd tre ggr, och varje gång skrek jag av ilska för att det osade och blev dimma i hela lägenheten. Lite som att grilla med kolgrill inomhus. Spelade ingen roll vad vi gjorde men det droppade matfett/ifrån maten/marinad/whatever och såklart osar det.

4000 spänn, perfekt att ställa varma kastruller på däremot!! (trä diskbänk brevid)
Hej Kattvovven,
Det lite det jag även är rädd för, kommer dock skaffa en fläkt som suger 900m3 / tim men jag tror även också att allt "meck" med att rengöra etc. gör att man kanske istället tar grillstekpannan iaf.
//S
 
Hej DJPingo,

min kusin och hennes man har en sådan grillhäll och är supernöjda med sin. Använder den fler gånger i veckan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.