Byggahus.se

Grillhäll (inbyggd)

1. D
    Medlem · Västra Götaland · 7 inlägg

DJPingo

Medlem
    Hej,
    Funderar på att köpa en Siemens inbyggnads grill (Lavastensgrill) och undrar om någon har erfarenhet av denna.

http://www.siemens-home.se/produkter/matlagning/hällar/ET375MU11E.html?source=browse

Den verkar schyst men till skillnad från t.ex. IKEAs grillhäll så har denna en tappkran under grillen eftersom man verkar fylla den med vatten vid grillning.

Jag undrar bl.a.
    - Blir det bra när man grillar?
    - Har någon erfarenhet av att koppla tappkranen direkt till avloppen så man slipper manuellt ställa en kastrull eller liknande under i skåpet

Tips tas gärna emot.

Mvh
    Stefan

2. Kattvovven
    Medlem · Stockholm · 978 inlägg

Kattvovven

Medlem
    Jag har inte haft den och inte en med kran. Men jag hade en lavastensgrill i förra lägenheten. Använd tre ggr, och varje gång skrek jag av ilska för att det osade och blev dimma i hela lägenheten. Lite som att grilla med kolgrill inomhus. Spelade ingen roll vad vi gjorde men det droppade matfett/ifrån maten/marinad/whatever och såklart osar det.

4000 spänn, perfekt att ställa varma kastruller på däremot!! (trä diskbänk brevid)

3. D
    Medlem · Västra Götaland · 7 inlägg

DJPingo

Medlem
    Hej Kattvovven,
    Det lite det jag även är rädd för, kommer dock skaffa en fläkt som suger 900m3 / tim men jag tror även också att allt "meck" med att rengöra etc. gör att man kanske istället tar grillstekpannan iaf.
    //S

4. P
    Medlem · Stockholm · 123 inlägg

Pjotan

Medlem
    Hej DJPingo,

min kusin och hennes man har en sådan grillhäll och är supernöjda med sin. Använder den fler gånger i veckan.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.