Hei
Har et spørsmål angående gulvbjelkelag. Jeg har fjernet et gulv som lå direkte på bjelkelaget (22 mm, sponplate med tynn parkett oppå, det var altså en enhet lagt flytende). Deretter har jeg lektet litt, forbedret isolasjonen og skal legge sponplater og deretter parkett.
Nå til spørsmålet; trenger jeg å lekte opp langs ytterveggen for å få støtte for sponplaten? Det vil jo skape en kuldebro langs hele ytterveggen i så fall, og det var ikke gjort i den forrige konstruksjonen.
På bildet er det altså høyrekanten det gjelder. Platene vil ligge i retningen til tommestokken, så det er støtte for langsiden av platen det handler om.
Vennligst