Jeg har kjørt et par ytterhjørner i dagene med biltemas alu-vinkler, 9.90.- for 2.5 m (http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=156462). Fungerte bra, veldig tynne så man må være forsiktig når man håndterer dem, finnes også i plast, litt lettere å håndtere men bygger litt mer.
 
ACME skrev:
Og festeverktøyet, som koster rett over tusenlappen. Dette legges an med vinklene på hjørnet og deretter slår man til med hammeren på gummiklossen hvorpå de to hardmetallpinnene felles inn og presser inn platefliker i gipsplatene:
Haha.. takk! Fant en sånn i garasjen (kjøpte et dødsbo fra en pensjonert snekker) og har i to år lurt på hva det er for et verktøy... men nå vet jeg! Gött!
 
  • Liker
Aniaki
  • Laddar…
Jeg kjøpte hjørner fra byggmax for typ 25 spenn for 2 meter, disse festes med stiftemaskin og hadde en bra kant å sparkle mot, slik at stiftene ikke stikker opp når man sparkler. Synes det funket bra og krevde ingen verktøy for 1k.
 
yens skrev:
Jeg kjøpte hjørner fra byggmax for typ 25 spenn for 2 meter, disse festes med stiftemaskin og hadde en bra kant å sparkle mot, slik at stiftene ikke stikker opp når man sparkler. Synes det fungerte supert og krevde ingen verktøy for 1k.
Til en unge dundrer inn i hjørnet med valgfri leke og hele greia løsner. ;)
Stiftene føles litt svake.
 
Jeg har sparklet og remset inn 2 hjørner i uken som har gått, et 90 og et 45 graders.
45-graderen sitter fra gulv til tak.
90-hjørnet sitter opp til på en trappinnbygging (så der skal vel ingen leker treffe - får man håpe) :)
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.