Hei! Du kan gjøre det på disse to måtene. Det finnes en metallist som heter gyprochjørn som festes med spiker eller skruer, finnes også et spesialverktøy som man slår fast med. Så kan man også gipse med papirkant mot papirkant, der man drar den ene litt forbi. Da får man en jevn og pen kant som man sparkler mot. Lykke til!!!!!!!!!
Gips og sparkel tåler ikke den minste støt, men med disse listene blir hjørnet sterkt, rett og pent!
De slås som sagt på plass med et festeverktøy på cc150 og festes permanent med sparkling. Hvis man skrur fast hjørnene, er det en risiko for at skruehodene kommer i veien når man sparkler, noe som ellers blir veldig lettere med listen. Den har en liten "kul" ytterst på hjørnet, og kulens høyde tilsvarer forsenkningen på platens kant.
Skinnen:
De slås som sagt på plass med et festeverktøy på cc150 og festes permanent med sparkling. Hvis man skrur fast hjørnene, er det en risiko for at skruehodene kommer i veien når man sparkler, noe som ellers blir veldig lettere med listen. Den har en liten "kul" ytterst på hjørnet, og kulens høyde tilsvarer forsenkningen på platens kant.
Skinnen:
Tips.
Om hjørnet forventes å bli utsatt, anbefaler jeg at man drar et par lange skruer eller dykkert her og der i listen (som også kan kalles hjørnejern eller hjørneprofil).
Jeg har vært med om at listene har sluppet litt en gang i blant, men da har det vært hjørner som har vært virkelig utsatt og barn i huset...
I de fleste tilfeller holder det imidlertid å sette dem med clinch-on.
Om hjørnet forventes å bli utsatt, anbefaler jeg at man drar et par lange skruer eller dykkert her og der i listen (som også kan kalles hjørnejern eller hjørneprofil).
Jeg har vært med om at listene har sluppet litt en gang i blant, men da har det vært hjørner som har vært virkelig utsatt og barn i huset...
I de fleste tilfeller holder det imidlertid å sette dem med clinch-on.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 186 innlegg
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 186 innlegg
Jeg har satt en masse sånn her i mitt hus. Nå kommer vi til neste problem. Hvordan skal jeg gjøre med tapeter/vev? I et rom kommer jeg til å sette microlit og på andre siden kommer det til å være tapeter. Dørkarmen imellom kommer ikke til å inneholde noen dør så der har jeg satt metall-hjørner.
Kan jeg sette microlit rundt hjørnene samt skal jeg trekke fram tapeten helt fram til hjørnet? Blir det ømtålig da? Se bilde http://4.bp.blogspot.com/_SfzF_cWC6RM/Stsf2eeR2WI/AAAAAAAABBw/gYjs6BLwN0M/s1600-h/IMG_0326[1]
Kan jeg sette microlit rundt hjørnene samt skal jeg trekke fram tapeten helt fram til hjørnet? Blir det ømtålig da? Se bilde http://4.bp.blogspot.com/_SfzF_cWC6RM/Stsf2eeR2WI/AAAAAAAABBw/gYjs6BLwN0M/s1600-h/IMG_0326[1]

