God morgen
Noen som vet hvordan man får tak i nye ytterdører
som er 19 høye til en rimelig penge??
Takk på forhånd
 
God kveld.

Gå inn på ditt nærmeste byggevarehus, bygghandel eller trelast.
 
Min nærmeste byggevarehandel har ikke rimelige priser på noe :-/
Finnes det 19 høye i ordinært sortiment?

Min dør virker forøvrig å være "18,5" ???
 
Det finnes noen produsenter som lager dører i uvanlige høyder, og jeg tror bestemt at det billigste er å vende seg til en av "de store".

Så kan et snekkeri lage dører med hvilke som helst mål, og du kan bestille det fra "de store" også, men det blir sjelden billig.

Kan dere ikke øke høyden på åpningen i stedet?
 
Tommy_S skrev:
Kan dere ikke øke på høyde målet på åpningen i stedet?
Nei, det finnes vel maks 15 cm man kan øke med, men det skal nok være en lav dør på min torpstuga, dog gjerne mer isolert og tettere men en innerdøre på vinteren ville kanskje være en enklere løsning......
 
Haagbard skrev:
... men en innerdør om vinteren ville kanskje vært en enklere løsning......
Ja, noen ganger er det slik!
 
Vi bestilte en "låg" dør.
Har for meg at det var Swedoor.
Ble ikke billig i forhold til listeprisen for en standarddør.
Følte meg litt teit for å betale en masse mer for å få mindre materiale...
(Jo, jeg skjønner hvorfor...Economy of scale som engelskmannen ville sagt)

Men sjekk med en snekker. Vi kjøpte dører og vinduer til vårt torp av en sånn gammel snekker i bygda.
Dere vet, de med tre-fire fingre borte ;)

Koster omtrent som materialene fra trelasthandelen, men man kan bestemme mål, profiler, glass etc helt selv.

Vi er svært stolte av vår dør, så derfor legger jeg inn et bilde...

040215-073.jpg
 
Og vi har innerdører også. Like, men med hele isolerglassruter i stedet for sprosselige småglass i kulturglass.
 
Stilig, men hvorfor har man isolerglassruter innendørs?
 
Litt nomenklaturforvirring bare...

Det er altså innerdører rett innenfor ytterdørene, for å få en bedre isolasjon.
Heter ikke det innerdører også???

Ikke innerdører som sitter i innervegger, for der ville det vært kjemperart med isolerglass...
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.