Hei!

Glad hjemmebygger som trenger hjelp da hjernen min åpenbart ikke klarer å tenke.

Jeg bygger en mindre terrasse på forsiden av huset vårt og en trapp tilhørende denne. Da trappen bygges over en eksisterende steintrapp, har jeg måttet ta utgangspunkt i det som finnes.

Jeg befinner meg nå i et problem hvor jeg ikke får til i hvilke vinkler jeg skal sage mine terrassebord for trinnet.
Vær så snill, kan noen bare hjelpe meg å tenke, eller gi meg tips om hvordan jeg skal gå frem.

Takk på forhånd!

• Trekonstruksjon for trappetrinn under bygging, med treverk plassert over en gammel stentrapp. En grønn bøtte står på et uteområde ved siden av.
  • Byggematerialer av tre i forskjellige vinkler for oppføring av en trappestruktur på en altan.
Er det den kappede siden ikke er like lang på terrassebordet du har kappet 90 grader og 45 grader? Det kan de selvfølgelig aldri bli, med samme antall bord. Klyv en på lengden eller la den gå inn under neste regel så den ikke synes, for de som er kappet 90 grader.

• Liker
Bonuspater
  • Laddar…
Vanskelig å forklare, men legg plankene over hverandre der de møtes så du får ut skjæringspunktene deres (edit: så kapper du plankene der de skjærer hverandre), så trenger du antagelig å regla opp litt ekstra under basert på hvor skjæringspunktene blir. Ellers kan du legge en fris så spiller det mindre rolle hvor terrassebordene møtes, men det blir kanskje ikke like pent.

Jeg antar at trinnene er nøyaktig like dype på begge sider av "vinkelen".

• Liker
Bonuspater og 1 annen
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.