Byggestarten for vårt etterlengtede hus er planlagt til mars neste år, så nå er det full fart i planleggingen av utseende, planløsning, størrelse, etc ...
Hva vi har bestemt allerede nå er at en del av huset skal bestå av en stor vindusparti (bredde: 8m x høyde: 6m). For å maksimere lysinnslippet tror jeg at en stålkonstruksjon hadde vært passende, liknende det som brukes til kontor- og lagerlokaler.
Nå lurer jeg på om noen har erfaring med denne typen konstruksjon? Noen tips på leverandører av stålkonstruksjoner til bolighus? Da jeg har tenkt å bygge resten av huset i lettbetong (ytong), lurer jeg også på hvordan man lettest "kobler sammen" disse to byggematerialene? Noe å tenke på?
Alle tips, bilder, ideer er velkommen!
Hva vi har bestemt allerede nå er at en del av huset skal bestå av en stor vindusparti (bredde: 8m x høyde: 6m). For å maksimere lysinnslippet tror jeg at en stålkonstruksjon hadde vært passende, liknende det som brukes til kontor- og lagerlokaler.
Nå lurer jeg på om noen har erfaring med denne typen konstruksjon? Noen tips på leverandører av stålkonstruksjoner til bolighus? Da jeg har tenkt å bygge resten av huset i lettbetong (ytong), lurer jeg også på hvordan man lettest "kobler sammen" disse to byggematerialene? Noe å tenke på?
Alle tips, bilder, ideer er velkommen!
Noen spesiell grunn til ikke å ha et aluminiumsprofil som man pleier å ha? for eksempel SAPA
Nei egentlig ikke. Det eneste kravet er å få maksimalt med vindusflate.
Det var nettopp slike tips jeg var ute etter. Takk!
Er det noen som har noen omtrentlige prisopplysninger på aluminiumprofiler for ovennevnte flate?
Hvilke fordeler har en aluminiumkonstruksjon sammenlignet med en stålkonstruksjon? Om jeg ikke tar helt feil så er stål et sterkere og stivere materiale.
Det var nettopp slike tips jeg var ute etter. Takk!
Er det noen som har noen omtrentlige prisopplysninger på aluminiumprofiler for ovennevnte flate?
Hvilke fordeler har en aluminiumkonstruksjon sammenlignet med en stålkonstruksjon? Om jeg ikke tar helt feil så er stål et sterkere og stivere materiale.
Pris kan jeg ikke uttale meg om men har aldri sett noe lignende utført i stål faktisk, derimot på virkelig store glasspartier kan det forekomme stålbjelke som innfesting for alupartiet. Men for såpass små partier skal du ikke trenge noen stålbjelke bare for glassets skyld i hvert fall, men kanskje for bæringen i veggen ellers?
Klikk her for å svare